Ερευνητές ανακάλυψαν έναν άγνωστο ιό που ζει στο έντερο του ανθρώπου, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature Communications’’.

Ερευνώντας γενετικό υλικό σε δείγματα εντέρων η διεθνής ερευνητική ομάδα ανακάλυψε τον ιό CrAssphage. Δήλωσε ότι ο ιός θα μπορούσε να επηρεάσει τη συμπεριφορά ορισμένων από τα πιο κοινά βακτήρια στο έντερο.
Ειδικοί δήλωσαν ότι αυτού του είδους οι ιοί που ονομάζονται βακτηριοφάγοι έχει φανεί πως παίζουν ρόλο στις χρόνιες νόσους.

Επιστήμονες, με επικεφαλής ερευνητική ομάδα του San Diego State University, εστίασαν σε γενετικές πληροφορίες που ήταν αποθηκευμένες σε 3 μεγάλες διεθνείς βάσεις δεδομένων.

Έφθασαν σε κομμάτι του DNA, που ήταν παρόν σε περισσότερα από τα μισά όλων των δειγμάτων του εντέρου.
Όταν έλεγξαν την ταυτότητά του σε διεθνείς καταλόγους συνειδητοποίησαν ότι δεν είχε περιγραφεί ποτέ.
Ο ερευνητής, καθηγητής Robert Edwards, δήλωσε ότι δεν είναι ασυνήθιστο να ερευνούμε για νέο ιό και να ανακαλύπτουμε έναν, αλλά είναι πολύ ασυνήθιστο να βρίσκουμε έναν, που τόσο πολλοί άνθρωποι έχουν κοινό.

Σύμφωνα με τους ερευνητές ο ιός έχει το γενετικό αποτύπωμα ενός βακτηριοφάγου- είδος ιού που μολύνει τα βακτήρια.
Οι φάγοι δρουν ελέγχοντας τη συμπεριφορά των βακτηρίων που μολύνουν- ορισμένοι καθιστούν ευκολότερο για τα βακτήρια τον εποικισμό του περιβάλλοντός τους, ενώ άλλοι επιτρέπουν στα βακτήρια να είναι πιο ισχυρά.
Ο Dr Edwards δήλωσε ότι οι φάγοι είναι σημαντικά στοιχεία του οικοσυστήματος των εντέρων βοηθώντας στον έλεγχο της ανάπτυξης βακτηριακών πληθυσμών και επιτρέποντας ποικιλία ειδών.

Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, το CrAssphage μολύνει ένα από τα πιο συχνά είδη βακτηρίων στο έντερο.
Προσπαθεί τώρα να αναπτύξει τον ιό σε εργαστήριο. Δήλωσε ότι το επόμενο βήμα θα είναι να διαπιστώσει ακριβώς πώς επηρεάζει ο ιός τα βακτήρια του εντέρου.

‘’Nature Communications’’.