Η διέγερση περιοχής του εγκεφάλου που ελέγχει την κίνηση μπορεί ενδεχομένως να βελτιώσει την ανάρρωση μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, αναφέρει νέα έρευνα.

‘Ερευνες έδειξαν ότι η διοχέτευση ακτίνων φωτός στον εγκέφαλο ποντικών, τους οδήγησε να κινηθούν περισσότερο και ταχύτερα σε σχέση με ποντικούς που δεν έλαβαν θεραπεία.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Proceedings of the National academy of science’’, θα μπορούσε να εξηγήσει πώς αναρρώνει ο εγκέφαλος και να οδηγήσει σε νέες θεραπείες.

Ομάδα ερευνητών του Stanford University School of Medicine, εξέτασε αν η εγκεφαλική διέγερση βοηθά στην ανάρρωση, σε πειράματα που πραγματοποιήθηκαν σε ποντικούς.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν την τεχνική που ονομάζεται οπτογενετική για να διεγείρουν τους νευρώνες στον κινητικό φλοιό μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.

Μετά από διέγερση 7 ημερών οι ποντικοί μπόρεσαν να περπατούν πιο μακριά, ενώ μετά από 10 ημέρες κινούνταν γρηγορότερα.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η διέγερση επηρεάζει τον τρόπο που η καλωδίωση του εγκεφάλου αλλάζει μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο.
Εντόπισαν υψηλότερα επίπεδα χημικών ουσιών που συνδέονται με τη δημιουργία νέων συνάψεων.

Ο ερευνητής, καθηγητής Gary Steinberg, προβλέπει ότι η έρευνα θα βοηθήσει την προώθηση της διέγερσης ως θεραπεία για το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η οπτογενετική χρησιμοποιεί οπτική ίνα για να στείλει φως στον εγκέφαλο, που συγκεκριμένα ενεργοποιεί κύτταρα που είναι γενετικά τροποποιημένα να ανταποκρίνονται στο φως. Επιτρέπει διέγερση ακριβείας σε περιοχές του εγκεφάλου.
Η ερευνητική ομάδα σημειώνει ότι η χρήση της οπτογενετικής θα της επιτρέψει να ανακαλύψει ακριβώς τι αλλάζει στον εγκέφαλο, καθώς αναρρώνει από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ωστόσο, η οπτογενειτκή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ανθρώπους ακόμα.

‘’Proceedings of the National academy of science’’.

Υπουργείο Υγείας: Ποιες ιατρικές ειδικότητες χορηγούν υαλουρονικό οξύ και botox [εγκύκλιος]