Ερευνητές ανακάλυψαν σχέση μεταξύ της απουσίας μιας πρωτεΐνης στους ανθρώπους και των αρχικών συμπτωμάτων άνοιας.

‘Ερευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature Communications’’, ανακάλυψε ότι η έλλειψη της πρωτεΐνης MK2/3 προάγει δομικές και ψυχολογικές αλλαγές στα κύτταρα του νευρικού συστήματος.

Η έρευνα αναφέρει ότι οι αλλαγές φάνηκε να έχουν σημαντική σχέση με αρχικά συμπτώματα άνοιας.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι η απουσία της MK2/3 οδηγεί σε αλλαγές στα ‘’αγκάθια’’ των μετασυναπτικών νευρώνων περιορίζοντας την ικανότητά τους να επικοινωνούν μεταξύ τους. Ενώ η αλλαγή δεν εμποδίζει τη δημιουργία αναμνήσεων εμποδίζει την αλλαγή τους.

Η ερευνήτρια, Dr. Sonia Correa του University of Warwick, στη Βρετανία, δήλωσε ότι δείχνοντας για πρώτη φορά ότι η πρωτεΐνη MK2/3 που είναι αναγκαία για την επικοινωνία νευρώνων χρειάζεται για την καλή ρύθμιση της δημιουργίας αναμνήσεων, η έρευνα παρέχει νέα στοιχεία σχετικά με το πώς μοριακοί μηχανισμοί ρυθμίζουν τη νόηση.

Οι νευρώνες μπορούν να προσαρμόζουν τις αναμνήσεις, για να τις καταστήσουν πιο σχετικές στις τρέχουσες καταστάσεις αλλάζοντας τον τρόπο που επικοινωνούν με άλλα κύτταρα.

Η Correa δήλωσε ότι για όσους αναπτύσσουν αρχικά σημάδια άνοιας γίνεται πιο δύσκολο να προσαρμοστούν στην αλλαγή, όπως στην εκτέλεση δραστηριοτήτων ρουτίνας.

Η αλλαγή στο σχήμα του μετασυναπτικού νευρώνος λόγω της απουσίας της MK2/3 συνδέεται στενά με την ανικανότητά του να αποκτήσει νέες αναμνήσεις.

Ερευνητές καλούν σε περισσότερες έρευνες για την πρωτεΐνη MK2/3.

‘’Nature Communications’’.