Ενώ η άσκηση φάνηκε πως ωφελεί ασθενείς με καρκίνο σωματικά και ψυχολογικά, ερευνητές δήλωσαν ότι νέα έρευνα αποδεικνύει ότι μπορεί επίσης να ενισχύσει την επίδραση της χημειοθεραπείας στον ασθενή.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το University of Pennsylvania, ερευνητές πραγματοποιώντας πειράματα σε ποντικούς με μελάνωμα. ανακάλυψαν ότι ο συνδυασμός άσκησης με χημειοθεραπεία συρρίκνωσε τους όγκους πιο πολύ σε σχέση με τη χημειοθεραπεία μόνο.
Οι ερευνητές θέλησαν να ανακαλύψουν αν η άσκηση μπορούσε να προστατεύσει έναντι των παρενεργειών του αντικαρκινικού φαρμάκου doxorubicin, που σχετίζονται με την καρδιά- είναι γνωστό ότι βλάπτει τα καρδιακά κύτταρα.

Η ερευνητική ομάδα πρώτα ενέχυσε κύτταρα μελανώματος σε 4 ομάδες ποντικών. Στη συνέχεια ενέχυσε σε 2 ομάδες doxorubicin και στις υπόλοιπες 2 ένα placebo.

Σε διάστημα 2 εβδομάδων, ποντικοί μιας ομάδας στην οποία χορηγήθηκε το φάρμακο και μιας ομάδα από αυτές που δεν ακολούθησαν αγωγή περπάτησαν 45 λεπτά, 5 ημέρες την εβδομάδα, σε διαδρόμους, ενώ οι υπόλοιπες 2 ομάδες όχι.

Ενώ στοιχεία έδειξαν ότι η άσκηση δεν βοήθησε στην προστασία έναντι της καρδιαγγειακή βλάβης έδειξαν ότι σε ποντικούς που είχαν λάβει το φάρμακο και ασκούνταν οι όγκοι συρρικνώθηκαν σημαντικά.

Ο ερευνητής Joseph Libonati, του Penn School of Nursing, δήλωσε ότι η άσκηση δεν είχε καμία επίδραση στην καρδιά. Αλλά τα στοιχεία που αφορούν τον όγκο ήταν εκπληκτικά.

Η ερευνητική ομάδα σχεδιάζει να εξετάσει περαιτέρω πώς η άσκηση ενισχύει την επίδραση του φαρμάκου doxorubicin στους όγκους αλλά αισιοδοξεί ότι τα αποτελέσματα μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσουν στην ανεύρεση τρόπων να μειωθεί η καρδιαγγειακή βλάβη που προκαλείται από το φάρμακο.

Ξένος τύπος.

Ο Libonati δήλωσε ότι αν η άσκηση βοηθά με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαμε δυνητικά να χρησιμοποιήσουμε μικρότερη δόση του φαρμάκου και να έχουμε λιγότερες παρενέργειες.

Ξένος τύπος.