Ερευνητές που πραγματοποίησαν έρευνα σε ποντικούς, δήλωσαν ότι το κάπνισμα στην εγκυμοσύνη ή το θηλασμό μπορεί να βλάψει τη μελλοντική γονιμότητα των αρσενικών μωρών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Eileen McLaughlin, του University of Newcastle, στην Αυστραλία, δημοσιεύουν τα αποτελέσματα στο περίοδο ''Human Reproduction.''

Σημειώνουν ότι μέχρι τώρα η επίδραση του τσιγάρου κατά την εγκυμοσύνη, στη γονιμότητα του αρσενικού εμβρύου δεν είναι σαφής, λόγω έλλειψης ερευνών σε ζώα με προσεχτικά ελεγχόμενο περιβάλλον και έκθεση σε τοξικά χημικά.

Με τη νέα έρευνα, ωστόσο, η ερευνητική ομάδα δημιούργησε το πρώτο συνολικό μοντέλο σε ζώα, που δείχνει πώς το κάπνισμα μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα του αρσενικού απογόνου.

Αν και το πείραμα πραγματοποιήθηκε σε ποντικούς, η ερευνητική ομάδα δήλωσε ότι τα ευρήματα είναι σχετικά με την ανθρώπινη υγεία.
Στο πείραμα, 27 ποντικοί εισέπνευσαν καπνό. Συνολικά, ο καπνός ισοδυναμούσε με ένα πακέτο τσιγάρα την ημέρα στους ανθρώπους.
Ομάδα 27 ποντικών χρησιμοποιήθηκε ως ομάδα ελέγχου και εκτέθηκε σε φυσιολογικό αέρα.

Στη συνέχεια, μετά από 6 εβδομάδες, όλοι οι ποντικοί τοποθετήθηκαν με αρσενικούς για να αναπαραχθούν. Οι ποντικοί που ‘’κάπνιζαν’’ εκτέθηκαν στον καπνό στην εγκυμοσύνη και το θηλασμό μέχρι τον απογαλακτισμό των μικρών.

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε 108 αρσενικούς ποντικούς, τακτικά, από τη γέννηση μέχρι την ενήλικο ζωή. Ερεύνησε για βλάβη στο DNA κυττάρων που εμπλέκονται στην παραγωγή σπέρματος, για ποσότητα σπέρματος, σχήμα και κινητικότητα σπερματοζωαρίων, καθώς την ικανότητα αναπαραγωγής.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι οι μητέρες που κάπνιζαν γέννησαν αρσενικούς ποντικούς με λιγότερο σπέρμα, σπερματοζωάρια χαμηλότερης κινητικότητας, με ανώμαλο σχήμα, που δεν μπορούσαν να επικολληθούν στα ωάρια.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι όταν οι μικροί αρσενικοί ποντικοί φθάσουν στην ενήλικο ζωή είναι μερικώς γόνιμοι ή υπογόνιμοι.

Είναι η πρώτη φορά που μπόρεσαν να αποδείξουν ότι η έκθεση του αρσενικού μωρού στις τοξίνες των τσιγάρων, στην εγκυμοσύνη και στα πρώτα χρόνια ζωής, βλάπτει αργότερα τη γονιμότητα.

''Human Reproduction.''