Επιστήμονες ανακάλυψαν νέο είδος μορίων που παράγεται στο λίπος ανθρώπων και προστατεύει από τον διαβήτη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η χορήγηση του καλού λίπους σε ποντικούς με διαβήτη τύπου 2 μείωσε το αυξημένο σάκχαρο.

Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι τα επίπεδα των νέων λιπιδίων, που ονομάζονται FAHFA, είναι χαμηλά στους ανθρώπους με υψηλό κίνδυνο διαβήτη, υποδεικνύοντας ότι πιθανόν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως θεραπεία για μεταβολικές διαταραχές.

Ο Alan Saghatelian, του Salk Institute και του Beth Israel Deaconess Medical Center, (BIDMC) στη Βοστόνη, δήλωσε ότι τα FAHFA δεν είχαν προσεχτεί προηγουμένως σε κύτταρα και ιστούς επειδή είναι παρόντα σε χαμηλές συγκεντρώσεις καθιστώντας δύσκολο τον εντοπισμό τους.

Όταν οι ερευνητές εντόπισαν τα FAHFA ως το λιπίδιο που είναι διαφορετικό στα φυσιολογικά ποντίκια και σε όσα αντιστέκονται στον διαβήτη, ανακάλυψαν ότι όταν οι ποντικοί κατανάλψσαν FAHFA τα επίπεδα σακχάρου μειώθηκαν και τα επίπεδα ινσουλίνης αυξήθηκαν δείχνοντας τη δυνητική θεραπευτική αξία των FAHFA.

Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα FAHFA σε ανθρώπους που ήταν ανθεκτικοί στην ινσουλίνη και ανακάλυψαν ότι τα επίπεδα ήταν χαμηλότερα στο λίπος και στο αίμα, υποδεικνύοντας ότι αλλαγές στα επίπεδα των FAHFA μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλουν στο διαβήτη.

Ο Saghatelian κατέληξε ότι η νέα έρευνα υποδεικνύει ότι αλλαγές στα επίπεδα FAHFA αποτελούν νέο μηχανισμό στον διαβήτη.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Cell.’’