Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η χοληστερόλη LDL μπορεί να μειωθεί συμπληρώνοντας τη διατροφή με ωμέγα- 6 λιπαρά οξέα.

Η έρευνα, του Innsbruck Medical University, που βασίστηκε σε γενετικές πληροφορίες 100.000 ανθρώπων ευρωπαϊκής καταγωγής, ανακάλυψε ένα γονίδιο που επηρεάζει το επίπεδο χοληστερόλης στο αίμα μέσω της δημιουργίας μιας ουσίας από τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα που ονομάζεται λιποξίνη.

Η έρευνα παρέχει επιπλέον ενδείξεις ότι η ασπιρίνη βοηθά στην πρόληψη της καρδιακής προσβολής προάγοντας την παραγωγή λιποξίνης.

Ο ερευνητής, Ivan Tancevski, δήλωσε ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να ανοίξουν το δρόμο για καινοτόμες θεραπευτικές προσεγγίσεις για την πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου.

Ο Tancevski εντόπισε ένα γονίδιο, το Alox5, που κωδικοποιεί ένα ένζυμο που δημιουργεί λιποξίνες – οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες- από ωμέγα 6 λιπαρά οξέα για να βοηθήσει τον οργανισμό να αποβάλει τη βλαβερή χοληστερόλη.

Ο ερευνητής πρόσθεσε ότι εντόπισε τώρα ένα τρίτο μηχανισμό μέσω του οποίου η ασπιρίνη μπορεί ενδεχομένως να παρέχει προστασία.

Η έρευνα δημοσιεύεται στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού ''Cell Press journal Cell Metabolism.''