Νέα έρευνα αναφέρεται στη δημιουργία μοριακού χάρτη που δείχνει τις γενετικές ρίζες 21 αυτοάνοσων νόσων, όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η νόσος του Crohn και ο διαβήτης.

Ερευνητές του Yale, του University of California-San Francisco (UCSF), του Broad Institute of MIT και του Harvard, ανέπτυξαν μαθηματικό μοντέλο και δημιούργησαν χάρτες διαφορετικών ειδών κυττάρων, που συνδυαστικά τους επέτρεψαν να εντοπίσουν ποιες ποικιλομορφίες προκαλούν την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος στο να δημιουργήσει συγκεκριμένες νόσους.

Ο ερευνητής Bradley Bernstein δήλωσε ότι οι γενετικές αλλαγές που προκαλούν τα αυτοάνοσα νοσήματα είναι ανεπαίσθητες και σπάνια αλλάζουν τη λειτουργία των πρωτεϊνών και ως τέτοιες είναι δύσκολο να μελετηθούν.

Πρόσθεσε ότι η ερευνητική ομάδα συνδύασε στην έρευνα νέες γενετικές και επιγενετικές μεθόδους για την κατανόηση του τρόπου που οι συγκεκριμένες γενετικές αλλαγές αλλάζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και προκαλούν νόσο.

Ο ερευνητής David A. Hafler, δήλωσε ότι τα ευρήματα που δίνουν νέα στοιχεία για τα αίτια της σκλήρυνσης κατά πλάκας και άλλων αυτοάνοσων νόσων συνδέουν στενά την αιτία της νόσου με το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς οι ερευνητές δεν ανακάλυψαν γενετικές ποικιλομορφίες που να επηρεάζουν το νευρικό σύστημα.

Ο Hafler πρόσθεσε ότι τα αποτελέσματα παρέχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι αυτοάνοση νόσος με σαφή ένδειξη του πρωταρχικού ρόλου του ανοσοποιητικού.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ''Nature.''