Νέα έρευνα υπέδειξε ότι αν οι καπνιστές επιθυμούν να απαλλαγούν από τον πόνο στη μέση θα πρέπει να διακόψουν το κάπνισμα.

Έρευνα του νοσοκομείου Northwestern Medicine, ανακάλυψε ότι οι καπνιστές έχουν τριπλάσιες πιθανότητες σε σχέση με τους μη καπνιστές να εμφανίσουν χρόνιο πόνο στη μέση και η διακοπή της συνήθειας μπορεί ενδεχομένως να μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης της συγκεκριμένης πάθησης.

Ο ερευνητής, Bogdan Petre, δήλωσε ότι το κάπνισμα επηρεάζει τον τρόπο που ο εγκέφαλος ανταποκρίνεται στον πόνο στη μέση και φαίνεται πως καθιστά τους ανθρώπους λιγότερο ανεκτικούς στον πόνο.

Tα αποτελέσματα προέρχονται από έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 160 ενήλικες με νέα περιστατικά πόνου στη μέση.

Σε 5 διαφορετικές χρονικές περιόδους, σε διάστημα ενός έτους, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία και βαθμολόγησαν την ένταση του πόνου στη μέση, ενώ συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις συνήθειες καπνίσματος και άλλα θέματα υγείας.

Παρακολουθήθηκαν με παρόμοιο τρόπο και 35 υγιείς εθελοντές όπως και 32 συμμετέχοντες με χρόνιο πόνο στη μέση.

Ερευνητές ανέλυσαν μαγνητικές τομογραφίες 2 περιοχών του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην εθιστική συμπεριφορά και στη μάθηση. Το κύκλωμα είναι σημαντικό για την ανάπτυξη του χρόνιου πόνου, ανακάλυψαν ερευνητές.

Οι 2 συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου συνομιλούν μεταξύ τους και οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η ισχύς της σύνδεσης βοηθά να καθοριστεί ποιος θα γίνει ασθενής με χρόνιο πόνο στη μέση.

Δείχνοντας πώς μια περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται στη μάθηση επιτρέπει στον εθισμό στο τσιγάρο να συσχετιστεί με τη δημιουργία πόνου, τα ευρήματα δείχνουν προς μια δυνητικά πιο γενική σχέση μεταξύ του πόνου και του εθισμού.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Human Brain Mapping’’.

‘’Human Brain Mapping’’.