Επιστήμονες θεωρούν πως μια νέα αγωγή που φάνηκε αποτελεσματική σε ποντικούς θα μπορούσε να σταματά την ανάπτυξη των όγκων σε ασθενείς με καρκίνο του προστάτη.

Καινοτόμα έρευνα, επιστημόνων του University of Bristol και του University of the West of England, δείχνει ότι συγκεκριμένη ουσία μπορεί να καταστείλει τη δραστηριότητά ενός μορίου που είναι κλειδί στον τρόπο που οι όγκοι δημιουργούν νέα αιμοφόρα αγγεία.
Τα αγγεία είναι αναγκαία για την επιβίωση και τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων.

Tα ευρήματα που δημοσιεύονται στο περιοδικό ''Oncogene'', δείχνουν ότι η στόχευση του μορίου SRPK1 θα μπορούσε να σταματήσει την εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη.

Το SRPK1 παίζει σημαντικό ρόλο στην αγγειογένεση.

Αναλύοντας δείγματα του καρκίνου του προστάτη, ερευνητές παρατήρησαν ότι το SRPK1 αυξάνει καθώς ο καρκίνος γίνεται πιο επιθετικός.

Ο ερευνητής Dr Sebastian Oltean, δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα θεωρεί ότι η καταστολή της δραστηριότητας του SRPK1 θα μπορούσε να σταματήσει την εξέλιξη του καρκίνου.

Οι ερευντηές έδειξαν ότι αν μειώσουν τα επίπεδα του SRPK1 στα κύτταρα του καρκίνου του προστάτη ή σε όγκους καταστέλλεται η ανάπτυξη του όγκου.

Ερευνητές έδειξαν ότι φάρμακα που είναι γνωστά ως ουσίες SPHINX και έχουν σχεδιαστεί για να καταστέλλουν συγκεκριμένα τη δραστηριότητα του SRPK1, μπορούν να μειώσουν την ανάπτυξη του όγκου σε ποντικούς-στον καρκίνο του προστάτη- όταν χορηγούνται 3 φορές την εβδομάδα σε ενέσιμη μορφή.

Ο καθηγητής David Bates, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα δείχνουν προς καινοτόμο τρόπο αντιμετώπισης του καρκίνου του προστάτη και μπορεί ενδεχομένως να έχουν ευρύτερες εφαρμογές σε άλλα είδη καρκίνου.

Η εταιρεία βιοτεχνολογίας Exonate σχεδιάζει να αναπτύξει αναστολείς του SRPK1 για την αντιμετώπιση ασθενειών στις οποίες παίζει ρόλο η αγγειογένεση. Τέτοιες νόσοι είναι ο καρκίνος και η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

''Oncogene''.