Σε νέα έρευνα, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι παιδιά που εκτέθηκαν σε αντιβιοτικά στην εμβρυική τους ζωή αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο παχυσαρκίας.

Η έρευνα, του Columbia University, ανακάλυψε ότι παιδιά γυναικών που λάμβαναν αντιβιοτικά το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης είχαν υψηλότερο κίνδυνο παιδικής παχυσαρκίας στην ηλικία των 7 ετών, ενώ σε μητέρες που γέννησαν με καισαρική υπήρχε υψηλότερος κίνδυνος για παχυσαρκία στο παιδί τους.

Οι ερευνητές αρχίζουν να κατανοούν ότι τα βακτήρια που κατοικούν φυσιολογικά στο παχύ έντερο έχουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας μας και ότι οι ανισορροπίες στους συγκεκριμένους πληθυσμούς των βακτηρίων θα μπορούσαν να προκαλούν διάφορες νόσους.

Η διαταραχή της φυσιολογικής μετάδοσης βακτηρίων από τη μητέρα στο παιδί εκτιμάται ότι θέτει το παιδί σε κίνδυνο για αρκετά προβλήματα υγείας περιλαμβανομένης της παχυσαρκίας.

Η έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία υγιών εγκύων που δεν κάπνιζαν και αφορούσε το διάστημα 1998 έως 2006.
Από τις 727 μητέρες που έλαβαν μέρος στην έρευνα, 436 μητέρες και τα παιδιά τους παρακολουθήθηκαν μέχρι τα παιδιά να συμπληρώσουν τα 7 χρόνια τους.

Από τα 436 παιδιά, ποσοστό 16% είχε μητέρες που χρησιμοποίησαν αντιβιοτικά στο δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.
Tα παιδιά που εκτέθηκαν σε αντιβιοτικά στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είχαν 84% υψηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας σε σύγκριση με παιδιά που δεν εκτέθηκαν.

Ο Noel Mueller δήλωσε ότι τα ευρήματα ήταν καινούργια και χρειάζεται να αναπαραχθούν σε νέες έρευνες. Δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν τη χρήση αντιβιοτικών όταν χρειάζονται αλλά είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα αντιβιοτικά υπερσυνταγογραφούνται.

Η καισαρική τομή εκτιμάται ότι μειώνει τη φυσιολογική μετάδοση βακτηρίων από τη μητέρα στο παιδί και διαταράσσει την ισορροπία των βακτηρίων στο παιδί.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘’International Journal of Obesity.’’