Ερευνητές εντόπισαν γονίδιο που συνδέεται με τη σχιζοφρένεια, το οποίο θεωρούν πως ενδεχομένως μπορεί να συμβάλει στην εξήγηση της βιολογικής διαδικασίας της νόσου.

Ενώ οι επιστήμονες δεν έχουν εντοπίσει την ακριβή αιτία της σχιζοφρένειας, έχουν ανακαλύψει αρκετά γονίδια που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Biological Psychiatry’’, ανακάλυψε ότι μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης που εκφράζεται από το γονίδιο NOS1AP, που σχετίζεται με τη σχιζοφρένεια, προκαλεί ανωμαλίες στη δομή του εγκεφάλου και διαταράσσει τις συνάψεις μεταξύ των νευρώνων που τους εμποδίζουν από τη σωστή επικοινωνία.

Χρησιμοποιώντας ποντικούς, η ομάδα του Rutgers University ανακάλυψε ότι μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης εμπόδιζε τους δενδρίτες των κυττάρων, που είναι αναγκαίοι για την κυτταρική επικοινωνία.

Η ερευνήτρια Bonnie Firestein, δήλωσε ότι η πρωτεΐνη στους νευρώνες εμπόδιζε τους δενδρίτες να επεκταθούν, κάτι που διατάρασσε την περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για ικανότητες υψηλής λειτουργικότητας.

Η Firestein δήλωσε ότι όταν αναπτύσσεται ο εγκέφαλος εγκαθιστά σύστημα σωστού είδους συνδεσιμότητας για να διασφαλιστεί ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί η εποικοινωνία. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι νευρώνες δεν κινούνταν στις σωστές περιοχές και δεν είχαν δενδρίτες που επεκτείνονται για να δημιουργήσουν τις απαιτούμενες συνάψεις.

Η ερευνήτρια πιστεύει ότι η έρευνα μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε νέες θεραπείες για εφήβους που θα μπορούν να στοχεύουν στη συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου.

‘’Biological Psychiatry’’.