Ερευνητική ομάδα εντόπισε την περιοχή στην οποία δημιουργούνται οι μνήμες στον εγκέφαλο, με ακρίβεια που δεν είχε επιτευχθεί πρωτύτερα.

Ερευνητές του University of Magdeburg και του German Center for Neurodegenerative Diseases (DZNE) μπόρεσαν να εντοπίσουν την περιοχή σε συγκεκριμένα κυκλώματα του εγκεφάλου χρησιμοποιώντας μαγνητική τομογραφία μεγάλης ακρίβειας.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα αποτελέσματα και η μέθοδος της έρευνας θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση της επίπτωσης που έχει στον εγκέφαλο η νόσος Alzheimer.

Για την ανάκληση εμπειριών και γεγονότων, διάφορες περιοχές του εγκεφάλου πρέπει να συνεργάζονται. Μεγάλο μέρος της συνεξάρτησης δεν έχει ακόμα εντοπιστεί. Ωστόσο είναι γνωστό ότι οι αναμνήσεις αποθηκεύονται κυρίως στον εγκεφαλικό φλοιό και ότι το κέντρο ελέγχου που δημιουργεί το περιεχόμενο των αναμνήσεων και τις ανακαλεί εντοπίζεται στο εσωτερικό του εγκεφάλου.

Ο Emrah Duzel, του DZNE, δήλωσε ότι οι ερευνητές μπόρεσαν να εντοπίσουν τη δημιουργία αναμνήσεων σε ορισμένα στρώματα νευρώνων εντός του ιππόκαμπου και του ενδορρινικού φλοιού και ότι κατάφεραν να κατανοήσουν ποιο στρώμα ήταν ενεργό.

Αυτό αποκάλυψε αν οι πληροφορίες κατευθύνονταν στον ιππόκαμπο ή αν ταξίδευαν από αυτόν στον εγκεφαλικό φλοιό.

Πρόσθεσε ότι οι μαγνητικές τομογραφίες που χρησιμοποιήθηκαν παλαιότερα δεν ήταν αρκετά ακριβείς ώστε να εντοπίσουν τις πληροφορίες όσον φορά την κατεύθυνση, επομένως είναι η πρώτη φορά που οι ερευνητές μπόρεσαν να δείξουν το μέρος που εντοπίζεται η μνήμη στον εγκέφαλο.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature Communications’’.

‘’Nature Communications’’.