Καινοτόμα πειραματική αγωγή με βλαστικά κύτταρα επέτρεψε σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας να περπατούν, να τρέχουν, ακόμα και να χορεύουν. Γιατροί είναι ενθουσιασμένοι με το αποτέλεσμα.

Ασθενείς που βρίσκονταν 10 χρόνια στο αμαξίδιο ανέκτησαν τη χρήση των ποδιών τους με την καινοτόμο πειραματική αγωγή.

Η αγωγή είναι η πρώτη που αναστρέφει τα συμπτώματα της σκλήρυνσης κατά πλάκας.

Οι περίπου 20 ασθενείς που λαμβάνουν μέρος στις δοκιμές, στο Royal Hallamshire Hospital in Sheffield και στο Kings College Hospital, εμφάνισαν αποτελεσματική επανεκκίνηση του ανοσοποιητικού τους.

Στη νέα αγωγή, ειδικοί χρησιμοποιούν χημειοθεραπεία υψηλής δόσης για να καταστρέψουν το ανοσοποιητικό σύστημα πριν το ‘’ξαναχτίσουν’’ με βλαστικά κύτταρα που λαμβάνονται από το αίμα του ασθενούς.

Ο καθηγητής Basil Sharrack, του Sheffield Teaching Hospitals NHS Foundation Trust, δήλωσε ότι από την έναρξη της αντιμετώπισης των ασθενών, 3 χρόνια πριν, ορισμένα από τα αποτελέσματα ήταν θαυμάσια και πρόσθεσε ότι φάνηκαν σημαντικές νευρολογικές βελτιώσεις.

Κατά τη διάρκεια της αγωγής, συλλέγονται και αποθηκεύονται τα βλαστικά κύτταρα του ασθενούς. Στη συνέχεια, οι γιατροί χρησιμοποιούν επιθετικά φάρμακα που συνήθως χορηγούνται σε καρκινοπαθείς, τα οποία καταστρέφουν εντελώς το ανοσοποιητικό.

Τα βλαστικά κύτταρα που έχουν συλλεχτεί, στη συνέχεια εγχέονται στον οργανισμό όπου αρχίζουν να αναπτύσσουν νέα λευκά και ερυθρά αιμοσφαίρια εντός 2 εβδομάδων.

Εντός ενός μηνός, το ανοσοποιητικό σύστημα επανέρχεται και είναι πλήρως λειτουργικό και τότε οι ασθενείς αρχίζουν να παρατηρούν ότι ανακάμπτουν.

Ασθενής 25 ετών που βρισκόταν σε αμαξίδιο μετά τη γέννηση της κόρης της δήλωσε ότι η νέα αγωγή μεταμόρφωσε τη ζωή της. ‘’Είναι θαυματουργή’’, δήλωσε. ‘’Θυμάμαι που ήμουν στο νοσοκομείο και μετά από 3 εβδομάδες φώναξα τη μητέρα μου και είπα μπορώ να σταθώ όρθια. Κλαίγαμε όλοι. Μπορώ να τρέξω λίγο, μπορώ να χορέψω. Πρόκειται για θαύμα.’’

Ο καθηγητής Sharrack προειδοποίησε ότι η αγωγή δεν είναι κατάλληλη για όλους επειδή είναι πολύ επιθετική και οι ασθενείς χρειάζεται να είναι σε καλή κατάσταση για να αντέξουν την επίδραση της χημειοθεραπείας.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Journal of the American Medical Association.’’