Ερευνητές έδειξαν για πρώτη φορά ότι ο διαβήτης τύπου 2 μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με συνδυασμό ειδικώς καλλιεργημένων βλαστικών κυττάρων και συμβατικών φαρμάκων κατά του διαβήτη,

Ο Timothy Kieffer, καθηγητής στο University of British Columbia και επιστήμονες του BetaLogics προκάλεσαν διαβήτη τύπου 2 σε ποντικούς χορηγώντας τους διατροφή υψηλή σε λιπαρά και θερμίδες για αρκετές εβδομάδες.

Η ερευνητική ομάδα, στη συνέχεια μεταμόσχευσε χειρουργικά, κύτταρα παρόμοια με τα παγκρεατικά, που είχαν αναπτυχθεί στο εργαστήριο από ανθρώπινα βλαστικά κύτταρα.

Ποντικοί που έλαβαν συνδυασμό των κυττάρων με ένα από τρία φάρμακα κατά του διαβήτη εμφάνισαν ίδια ανοχή στη γλυκόζη με αυτή των υγιών ποντικών- μπορούσαν δηλαδή να έχουν υπό έλεγχο το σάκχαρο στο αίμα ακόμα και μετά την πέψη σακχαρούχου γεύματος.

Αντίθετα, ομάδα ποντικών με διαβήτη 2 που έλαβε τα φάρμακα αλλά δεν υποβλήθηκε στη μεταμόσχευση δεν είχε ανοχή στη γλυκόζη.

Ο Kieffer δήλωσε ότι το να μπορεί κάποιος να μειώσει την άνοδο στα επίπεδα σακχάρου είναι σημαντικό επειδή, σύμφωνα με ενδείξεις, στην άνοδο οφείλεται μεγάλο μέρος της βλάβης-αυξάνοντας τον κίνδυνο για τύφλωση, καρδιακή προσβολή και νεφρική ανεπάρκεια.

Η συνδυαστική θεραπεία επίσης οδήγησε σε ένα αναπάντεχο αλλά θετικό αποτέλεσμα. Οι ποντικοί επέστρεψαν σε φυσιολογικό βάρος, το ίδιο που είχαν οι ποντικοί στην ομάδα ελέγχου (που είχαν τεθεί σε διατροφή χαμηλή σε λιπαρά).

Το εύρημα προξένησε έκπληξη, καθώς ορισμένες από τις συνήθεις θεραπείες κατά του διαβήτη συχνά οδηγούν σε αύξηση του βάρους.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ''Stem Cell Reports.''