Σε νέα έρευνα, επιστήμονες δοκίμασαν φάρμακο κατά του καρκίνου σε ποντικούς που έπασχαν από Alzheimer και ανακάλυψαν ότι αυτό αποκατέστησε τη μνήμη τους.

Ερευνητές του Yale School of Medicine, παρατήρησαν ότι η μνήμη, καθώς και συνάψεις μεταξύ εγκεφαλικών κυττάρων αποκαταστάθηκαν σε ποντικούς με τη βοήθεια του φαρμάκου AZD05030.

Το φάρμακο αποδείχτηκε απογοητευτικό στην αντιμετώπιση συμπαγών όγκων αλλά φάνηκε να μπλοκάρει τη βλάβη που προκαλείται κατά τη διάρκεια δημιουργίας πλακών β- αμυλοειδών. Η νέα έρευνα οδήγησε στην εισαγωγή δοκιμών σε ανθρώπους για την εξέταση της αποτελεσματικότητας του AZD05030 σε ασθενείς που πάσχουν από τη νόσο Alzheimer.

Ο ερευνητής, Stephen M. Strittmatter, δήλωσε ότι με τη συγκεκριμένη αγωγή, κύτταρα που δέχονται το βάρος πλακών β- αμυλοειδών, εμφανίζουν αποκατάσταση στις συναπτικές συνδέσεις και μειωμένη φλεγμονή, ενώ η μνήμη του ζώου επανέρχεται.

Τα τελευταία 5 χρόνια, επιστήμονες έχουν πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της πολύπλοκης αλυσίδας των γεγονότων που οδηγούν στη νόσο Alzheimer.

Ο Strittmatter, δήλωσε ότι το νέο φάρμακο μπλοκάρει ένα από τα μοριακά βήματα. Την ενεργοποίηση του ενζύμου FYN, που οδηγεί στην απώλεια συναπτικών συνδέσμων μεταξύ νευρώνων. Αρκετά άλλα βήματα στην εξέλιξη της νόσου έχουν τη δυναμική να γίνουν στόχοι νέων φαρμάκων.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Annals of Neurology’’.

‘’Annals of Neurology’’.