Πειραματικό φάρμακο θεράπευσε μαϊμούδες που είχαν μολυνθεί με τον ιό Έμπολα, ανακοίνωσαν ερευνητές στις HΠA.

Η αγωγή, TKM-Ebola-Guinea, στοχεύει το στέλεχος Makona του ιού, που προκάλεσε την τρέχουσα εξάπλωση στη δυτική Αφρική.

Οι 3 μαϊμούδες που έλαβαν τη θεραπεία ήταν υγιείς όταν τελείωσε η δοκιμή, μετά από 28 ημέρες. Τρεις που δεν ακολούθησαν αγωγή πέθαναν εντός 9 ημερών.

Επιστήμονες προειδοποίησαν ότι η αποτελεσματικότητα του φαρμάκου δεν έχει αποδειχτεί στους ανθρώπους.

Επι του παρόντος δεν υπάρχουν αγωγές ή εμβόλια για τον Έμπολα που να έχει αποδειχτεί ότι δρουν στους ανθρώπους.
Ο ερευνητής, Thomas Geisbert, του University of Texas, ο οποίος ήταν επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature’’, δήλωσε ότι πρόκειται για την πρώτη έρευνα που δείχνει προστασία μετά την έκθεση έναντι της νέας εξάπλωσης του στελέχους Makona του ιού Έμπολα- Ζαΐρ.

Αποτελέσματα από δοκιμές σε ανθρώπους, με το πειραματικό φάρμακο, αναμένονται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Ο Geisbert δήλωσε ότι το φάρμακο, που παράγεται από την Tekmira Pharmaceuticals, θα μπορούσε να τροποποιηθεί ώστε να στοχεύει οποιοδήποτε στέλεχος του Έμπολα και θα μπορούσε να παρασκευαστεί σε διάστημα 8 εβδομάδων.

Δρα μπλοκάροντας συγκεκριμένα γονίδια που σταματούν την αναπαραγωγή του ιού.
Από το Μάρτιο του 2014, περισσότεροι από 10.602 άνθρωποι αναφέρθηκε ότι πέθαναν από τη νόσο σε 6 χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν ξεπερνά τα 25.556.

‘’Nature’’.