Ερευνητές πιστεύουν ότι ένα νέο είδος πειραματικού φαρμάκου μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλει στον έλεγχο της χοληστερόλης.

Ερευνητές ανέλυσαν 24 τυχαιοποιημένες δοκιμές για να αξιολογήσουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των νέων φαρμάκων που ονομάζονται αντισώματα PCSK9, σε ενήλικες με υψηλά επίπεδα χοληστερόλης. Τα αντισώματα στοχεύουν την πρωτεΐνη PCSK9, που ρυθμίζει τη χοληστερόλη και μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης LDL, κατά 60%.

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύονται στο περιοδικό ''Annals of Internal Medicine'', δείχνουν επίσης ότι τα φάρμακα έχουν σημαντική επίδραση στη μείωση της καρδιακής προσβολής και της θνησιμότητας.

Ο Dr. Seth S. Martin, του Johns Hopkins School of Medicine δήλωσε ότι φαίνεται ότι η ομάδα που τα λαμβάνει έναντι της άλλης που δεν τα λαμβάνει έχει μισό ποσοστό καρδιαγγειακών γεγονότων και θνησιμότητας.

Σύμφωνα με τον Martin, τα νέα φάρμακα θα μπορούσαν να απευθύνονται σε κάποιον που χρειάζεται κάτι επιπλέον των στατινών ή στη θέση των στατινών.

Σε άρθρο, ειδικοί σημειώνουν ότι, αν και τα ευρήματα είναι υποσχόμενα, χρειάζονται περισσότερες μακροχρόνιες έρευνες για να εξαχθούν συμπεράσματα για το πειραματικό φάρμακο.

''Annals of Internal Medicine''.