Διατροφή που περιέχει καρύδια μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε γενετικές αλλαγές που μπορούν να επιβραδύνουν την ανάπτυξη όγκων στο παχύ έντερο, ανακάλυψε έρευνα του Harvard Medical School σε πειραματόζωα.

Η έρευνα εξέτασε αν η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στο miRNA, τα νουκλεοτίδια που εμπλέκονται στην αλλαγή της έκφρασης των γονιδίων.

Ο ερευνητής Χρήστος Μαντζώρος, δήλωσε ότι η έρευνα δείχνει ότι διατροφή με καρύδια προκαλεί σημαντικές αλλαγές στην έκφραση του προφίλ των miRNA σε καρκινικό ιστό παχέος εντέρου και ότι η συγκεκριμένη διατροφή περιλαμβάνει προστατευτικά λιπαρά οξέα στον όγκο είτε μέσω της άμεσης επίδρασης είτε μέσω πρόσθετης ή συνεργιστικής επίδρασης σε πολλές άλλες ουσίες που βρίσκονται στα καρύδια.

Τα καρύδια είναι ο μόνος ξηρός καρπός που περιέχει σημαντική πηγή άλφα- λινολεϊκού οξέως-αναγκαίο λιπαρό οξύ, σημαντικό για τις διάφορες διαδικασίες του οργανισμού που είναι γνωστό πως μειώνει τη φλεγμονή.

Τα καρύδια περιέχουν επίσης ποικιλία αντιοξειδωτικών και αρκετές βιταμίνες και μέταλλα.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν την τυχαιοποιημένη έρευνα σε 2 ομάδες ποντικών. Στη μια ομάδα χορηγήθηκε το ισοδύναμο 2 μερίδων καρυδιών σε ανθρώπους την ημέρα, ενώ η δεύτερη ομάδα έλαβε παρόμοια διατροφή ελέγχου χωρίς ξηρούς καρπούς.

Μετά από 25 ημέρες, ερευνητές ανακάλυψαν ότι σε ποντικούς που κατανάλωναν καρύδια έπαιξαν θετικό ρόλο σημαντικά miRNA που μπορεί ενδεχομένως να επηρεάζουν τη φλεγμονή των καρκινικών κυττάρων, την παροχή αίματος και τον πολλαπλασιασμό.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μικρότερο μέγεθος όγκου συνδεόταν με διατροφή που περιείχε καρύδια, υποδεικνύοντας ότι ενδεχομένως το άλφα- λινολεϊκό οξύ μπορεί να παρέχει προστατευτικό όφελος.

Ο ρυθμός ανάπτυξης του όγκου ήταν επίσης σημαντικά πιο αργός στην ομάδα των καρυδιών σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Journal of Nutritional Biochemistry.’’