Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ποντικούς, επιστήμονες αναφέρουν ότι χρησιμοποίησαν δυνητικά ωφέλιμο στέλεχος του βακτηρίου E. Coli, το οποίο συνέβαλε στον εντοπισμό καρκίνου στο ήπαρ ο οποίος είχε εξαπλωθεί εκεί από άλλες περιοχές του οργανισμού.

Πολλά είδη καρκίνου- όπως του παχέος εντέρου και του παγκρέατος- τείνουν να εξαπλώνονται στο ήπαρ. Όσο νωρίτερα οι συγκεκριμένοι όγκοι στο ήπαρ εντοπίζονται τόσο καλύτερες είναι οι πιθανότητες επιτυχούς αγωγής, δήλωσαν οι ερευνητές από το ΜΙΤ και το University of California, στο Σαν Ντιέγκο.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στέλεχος του E. coli που βρίσκεται φυσιολογικά στο ήπαρ και δεν προκαλεί νόσο.
Το συγκεκριμένο στέλεχος θωρείται βοηθητικό, όπως και τα προβιοτικά βακτήρια που βρίσκονται στο γιαούρτι.

Οι ερευνητές επαναπρογραμματίζουν βακτήρια E. coli για να παράξουν φωτεινό σήμα το οποίο μπορεί να εντοπιστεί με απλό τεστ ούρων.

Το βακτήριο δόθηκε από το στόμα σε ποντικούς με καρκίνο στο παχύ έντερο, ο οποίος είχε εξαπλωθεί στο ήπαρ. Το βακτήριο αποίκισε σχεδόν το 90% των όγκων παχέος εντέρου στο ήπαρ των ποντικών.

Σε κανέναν από τους ποντικούς δεν εμφανίστηκαν παρενέργειες. Ωστόσο, αποτελέσματα από έρευνες σε ζώα, συχνά δεν έχουν εφαρμογή και στον άνθρωπο.

Χρησιμοποιώντας το E. coli τεστ, οι ερευνητές δήλωσαν ότι μπόρεσαν να εντοπίσουν όγκους που δεν εντοπίστηκαν από τις υπάρχουσες απεικονιστικές μεθόδους.

Η νέα τεχνική θα μπορούσε να είναι πιο χρήσιμη για την παρακολούθηση ασθενών μετά από αφαίρεση όγκου στο παχύ έντερο, όταν υπάρχει κίνδυνος επανεμφάνισης του καρκίνου, στο ήπαρ, σύμφωνα με την ερευνήτρια Sangeeta Bhatia, του ΜΙΤ.

Οι ερευνητές εξετάζουν επίσης αν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα βοηθητικά βακτήρια για την αντιμετώπιση των καρκίνων.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό ‘’Science Translational Medicine.’’