Το μορφολίνο AVI 7288 που σταματά την αναδίπλωση του ιού στο επίπεδο του αγγελιοφόρου RNA, έγινε ανεκτή σε κλινική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο "New England Journal of Medicine" από όλους τους υγιείς εθελοντές, σε μια δόση που στα περισσότερα πειραματόζωα μπόρεσε να αποτρέψει την θανατηφόρα ασθένεια.

Με ποσοστό θνησιμότητας περίπου 90 τοις εκατό ο ιός Μάρμπουργκ θεωρείται ακόμη πιο επικίνδυνος από τον ιό Έμπολα, και είναι στενός συγγενής της οικογένειας Filoviridae. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ χαρακτηρίζει και τις δύο ιούς ως πιθανές ουσίες βιολογικού πολέμου με υψηλή επικινδυνότητα.

Μια πολλά υποσχόμενη ένδειξη προέρχεται από την ανάπτυξη των λεγόμενων μορφολίνο. Αυτά είναι μικρά συνθετικά ολιγομερή που κολλούν σταθερά στον πυρήνα με τα μόρια RNA και αποτρέπουν την μετατροπή τους σε πρωτεΐνη. Το AVI μορφολίνο 7288 συνδέεται με τον αγγελιοφόρο RNA της νουκλεοπρωτεΐνης, που αποτελεί το περίβλημα του ιού Μάρμπουργκ.

Ο Alison Heald από την Sarepta Therapeutics στο Cambridge/Massachusett και συνεργάτες έκαναν σχετικές δοκιμές σε εργαστήριο υψηλής ασφαλείας του Στρατού των ΗΠΑ σε πειραματόζωα. Το ποσοστό επιβίωσης ήταν εξαρτώμενο από την δοσολογία: Σε μια δόση των 15 mg / kg επιβίωσε το 87 τοις εκατό των ζώων. Στα 20 mg / kg και 30 mg / kg όλα τα ζώα επιβίωσαν της λοίμωξης.

Το φάρμακο χορηγήθηκε σε μια περίοδο 14 ημερών ως ημερήσια έγχυση. Σε μία δεύτερη σειρά πειραμάτων, οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση ανάλογα με την καθυστέρηση με την οποία ξεκινά η θεραπεία. Σε διάστημα 24, 48 και 96 ωρών αντίστοιχα από την πρόκληση του ιού επέζησαν 83 τοις εκατό, 100 τοις εκατό και 83 τοις εκατό των πειραματόζωων.

Στο επόμενο βήμα, υγιείς εθελοντές υποβλήθηκαν σε αγωγή με AVI - μορφολίνη 7288. Όλες οι δόσεις έφταναν τη μέγιστη δόση των 16 mg / kg AVI 7288 κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 14 ημερών, και ήταν ανεκτές από τους ασθενείς χωρίς σοβαρές παρενέργειες.

New England Journal of Medicine