Διεθνής ερευνητική ομάδα κατόρθωσε να βρει νέες σχέσεις μεταξύ των μέχρι τώρα λίγο ερευνηθέντων γονιδίων και σημαντικών διαδικασιών πρόκλησης ασθένειας. Τα αποτελέσματα δόθηκαν στην δημοσιότητα αυτή την εβδομάδα στο εξειδικευμένο περιοδικό "Νature Genetics".

Οι επιστήμονες με επικεφαλής τον καθηγητή Martin Hrabĕ de Angelis από τον ινστιτούτο για την πειραματική Γενετική του κέντρου Helmholtz στο Μόναχο ανέπτυξαν μία νέα στατιστική μέθοδο με την οποία μπόρεσαν να αναλυθούν οι γενετικές πληροφορίες από συνολικά 27.000 ποντίκια. Σε συνεργασία με τους συναδέλφους του European Mouse Disease Clinic (EUMODIC), μιας κοινότητας εργασίας αποτελούμενης από 18 ευρωπαϊκά Ινστιτούτα με κέντρο βάρους την έρευνα στην λειτουργική γονιδιοματική, ανέλυσαν 320 διαφορετικά γονίδια. Περίπου μισά από αυτά τα γονίδια δεν εντάσσονται σε κάποια ειδική λειτουργία.

Με την βοήθεια της νέας μεθόδου μπόρεσαν οι ερευνητές να συνδέσουν 159 γονίδια με φαινοτυπικές αποτυπώσεις. Ένα παράδειγμα για αυτό είναι το γονίδιο Elmod1. Ποντίκια με την μετάλλαξη σε αυτό το γονίδιο παρουσίασαν, ανάμεσα στα άλλα, χαμηλά λιπίδια του αίματος όπως και μικρό σωματικό βάρος σε σχέση με τα συνομήλικά τους.

Συνολικά καταδείχθηκε σε 96 γονίδια μια σχέση με τις δραστηριότητες στον μεταβολισμό. 45 γονίδια ταξινομήθηκαν σε νευρολογικές διαδικασίες. Ο Erstautor Hrabĕ de Angelis αναμένει από τα αποτελέσματα σημάδια για νέα ερευνητικά πεδία. Ιδιαίτερα οι ασθένειες του συστήματος μεταβολισμού όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία θα μπορούσαν με την βοήθεια των δεδομένων να κατανοηθούν καλύτερα.

'Nature Genetics'