Επιστήμονες εντόπισαν τα γονίδια που κρατούν ζωντανά τα κύτταρά μας, αποκαλύπτοντας ποια γονίδια είναι ζωτικής σημασίας για νόσους όπως ο καρκίνος.

Για να εντοπίσουν τα γονίδια που είναι αναγκαία για την επιβίωση των κυττάρων, ερευνητές, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που ονομάζεται CRISPR, απενεργοποίησαν ένα προς ένα σχεδόν 18.000 γονίδια- 90% ολόκληρου του ανθρώπινου γονιδιώματος.
Τα στοιχεία αποκάλυψαν κύρια ομάδα περισσότερων των 1.500 αναγκαίων γονιδίων.

Απενεργοποιώντας γονίδια σε 5 διαφορετικές γραμμές κυττάρων καρκίνου –εγκεφάλου, αμφιβληστροειδούς, ωοθηκών, και 2 είδη καρκινικών κυττάρων παχέος εντέρου, η ομάδα ανακάλυψε ότι κάθε όγκος βασίζεται σε μοναδική ομάδα γονιδίων που μπορούν να γίνουν στόχος συγκεκριμένων φαρμάκων.

Τα ευρήματα αυξάνουν τις ελπίδες ανάπτυξης νέων αγωγών που θα στοχεύουν μόνο τα καρκινικά κύτταρα, αφήνοντας τον υγιή ιστό χωρίς βλάβη.

Ο ερευνητής Jason Moffat, του University of Toronto, δήλωσε ότι όταν ξεφεύγουμε από την κύρια ομάδα αναγκαίων γονιδίων αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρουσα η κατάσταση όσον αφορά το πώς στοχεύουμε συγκεκριμένα γονίδια σε διαφορετικούς καρκίνους και άλλες καταστάσεις νόσων και πρόσθεσε ότι τα ευρήματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των ανθρώπινων γονιδίων παίζουν πιο ελαφρύ ρόλο στο κύτταρο επειδή η απενεργοποίησή τους δεν εξουδετερώνει το κύτταρο.

Ωστόσο, αν 2 ή περισσότερα από αυτά τα γονίδια μεταλλάσσονται το ίδιο χρονικό διάστημα ή τα κύτταρα είναι κάτω από περιβαλλοντικό στρες η απώλειά τους αρχίζει να μετρά.

Επειδή διαφορετικοί καρκίνοι έχουν διαφορετικές μεταλλάξεις βασίζονται σε διαφορετικές ομάδες γονιδίων για να επιβιώσουν.
Η ομάδα εντόπισε ξεχωριστές ομάδες γονιδίων για κάθε είδος καρκίνου από αυτούς που ερευνήθηκαν-κάθε ομάδα ευάλωτη σε διαφορετικά φάρμακα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cell.

Cell.