Σε νέα έρευνα, επιστήμονες έδειξαν πώς καταστρέφονται οι συνάψεις στον εγκέφαλο, στα αρχικά στάδια της νόσου Alzheimer.
Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η έρευνα θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αγωγών για την πάθηση.

Στα αρχικά στάδια ανάπτυξης της νόσου Alzheimer, οι συνάψεις καταστρέφονται, σύμφωνα με ερευνητές του New South Wales, στην Αυστραλία.

Οι συνάψεις είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του εγκεφάλου, ιδιαίτερα για τη μάθηση και τη δημιουργία αναμνήσεων.
Οι ερευνητές, που δημοσίευσαν τα ευρήματα στο περιοδικό 'Nature Communications', χρησιμοποίησαν εγκεφαλικό ιστό από αποβιώσαντες για να μελετήσουν την πρωτεΐνη που συνδέει τις μεμβράνες των συνάψεων.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα επίπεδα της πρωτεΐνης NCAM2 ήταν χαμηλά σε όσους είχαν εμφανίσει τη νόσο.
Έρευνες σε ποντικούς, επίσης έδειξαν ότι η NCAM2 διασπάται από την βήτα αμυλοειδή πρωτεΐνη που είναι το κύριο συστατικό των πλακών οι οποίες εμφανίζονται στον εγκέφαλο ανθρώπων με τη νόσο.

Ο Dr Vladimir Sytnyk, του UNSW School of Biotechnology and Biomolecular Sciences, δήλωσε ότι ένα από τα πρώτα σημάδια της νόσου είναι η απώλεια των συνάψεων- δομών που συνδέουν τους νευρώνες στον εγκέφαλο.

Πρόσθεσε ότι στη νόσο Alzheimer η απώλεια συνάψεων συμβαίνει πολύ νωρίς, όταν οι άνθρωποι έχουν μόνο ελαφρά νοητική εξασθένηση και πολύ πριν πεθάνουν τα νευρικά κύτταρα.

Ο Dr Sytnyk, δήλωσε ότι η έρευνα δείχνει ότι η απώλεια συνάψεων συνδέεται με την απώλεια της NCAM2 ως αποτέλεσμα της τοξικής επίδρασης της βήτα αμυλοειδούς.

Πρόσθεσε ότι ανοίγει νέα οδός έρευνας για πιθανές αγωγές που μπορούν να εμποδίσουν την καταστροφή της NCAM2 στον εγκέφαλο.

'Nature Communications'.