Η καφεΐνη στον καφέ μπορεί ενδεχομένως να είναι το ίδιο ωφέλιμη για την αντοχή των αθλητών όσο και τα χάπια καφεΐνης, ανακάλυψαν ερευνητές σε επισκόπηση.

Ενώ προηγούμενες έρευνες δείχνουν τα δυνητικά οφέλη του καφέ, ερευνητές που πραγματοποίησαν την ανάλυση, δήλωσαν ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθούν περισσότερες έρευνες για την αποτελεσματικότητα στους αθλητές.

Ο Simon Higgins, του University of Georgia, δήλωσε ότι ενώ υπάρχει έλλειψη ερευνών υψηλής ποιότητας για τον καφέ ως πηγή καφεΐνης υπάρχουν πολλές έρευνες για την καθαρή καφεΐνη.

Υπάρχει η πεποίθηση ότι ο καφές δεν οδηγεί στα ίδια οφέλη με αυτά της καθαρής καφεΐνης. Νέα έρευνα μπορεί να σημαίνει ότι οι αθλητές θα μπορούν να πιούν ένα φλιτζάνι καφέ αντί να λαμβάνουν ένα χάπι.

Οι ερευνητές, ανέλυσαν 9 έρευνες για την επίδραση του καφέ. Στις δοκιμές, οι συμμετέχοντες είτε έκαναν ποδήλατο είτε έτρεχαν μετά την κατανάλωση καφέ. Στη συνέχεια ασκήθηκαν έντονα και οι ερευνητές μέτρησαν την επίδοσή τους.

Όσοι έπιναν καφέ, αναφέρθηκε ότι είχαν σημαντική βελτίωση στην αντοχή, σε 5 από 9 έρευνες, με μέση βελτίωση 24,2% έναντι συμμετεχόντων που δεν έπιναν καφέ. Σε τρεις από 6 έρευνες φάνηκε ότι ο καφές μείωνε την προσπάθεια στους αθλητές.

Ωστόσο, υπάρχει ένα μειονέκτημα στη χρήση καφέ. Θα πρέπει κάποιος να είναι προσεκτικός, επειδή δεν γνωρίζει πόση καφεΐνη περιέχεται σε ορισμένους καφέδες, ιδιαίτερα αν ο καφές έχει ετοιμαστεί από άλλον, επειδή το είδος και ο τρόπος προετοιμασίας μπορεί να αλλάξουν την ποσότητα καφεΐνης που περιέχεται.

Πηγές: International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism.