Οι γιατροί είναι πιο πιθανό να χορηγούν στους καπνιστές αντιβιοτικά για μια λοίμωξη-πράξη που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, προάγοντας την ανοχή στα αντιβιοτικά, αναφέρει νέα έρευνα.

Όπως αναφέρουν ερευνητές στο περιοδικό ‘’American Journal of Preventive Medicine’’, οι καπνιστές έχουν 20 έως 30% περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με τους μη καπνιστές να λάβουν συνταγή για αντιβιοτικά όταν διαγνωστούν με λοίμωξη.

Ο Dr. Michael Steinberg, του Rutgers Robert Wood Johnson Medical School in New Brunswick, στο New Jersey, δήλωσε ότι η συνταγογράφηση αντιβιοτικών σε καπνιστές, 20 έως 30% περισσότερο από άλλους ανθρώπους, αν δεν ενδείκνυται, θα συμβάλει στην αντίσταση στα αντιβιοτικά και τα βακτήρια θα γίνουν όλο και περισσότερο ανθεκτικά.

Για να διαπιστωθεί πόσο συχνά συνταγογραφούνται αντιβιοτικά σε καπνιστές, σε σύγκριση με μη καπνιστές, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στοιχεία από 8.307 επισκέψεις σε γιατρούς, μεταξύ του 2006 και του 2010, για λοιμώξεις.

Οι μισές από όλες τις επισκέψεις για λοιμώξεις κατέληξαν με συνταγογράφηση αντιβιοτικών.

Σε σύγκριση με μη καπνιστές, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι καπνιστές ήταν περίπου 20% πιο πιθανό να έχουν λάβει συνταγογράφηση αντιβιοτικών. Όταν οι ερευνητές εστίασαν μόνο σε επισκέψεις για αναπνευστικές λοιμώξεις, οι καπνιστές ήταν κατά 31% πιο πιθανό να έχουν λάβει συνταγή αντιβιοτικών.

Ο Steinberg δήλωσε ότι κάποιος θα νόμιζε πως ο αριθμός των βακτηριακών λοιμώξεων στις οποίες ενδείκνυται κλινικά η χρήση αντιβιοτικών θα πρέπει να μοιράζεται ισόποσα σε καπνιστές και μη καπνιστές.

Από την έρευνα δεν προκύπτει η αιτία που οι καπνιστές είναι πιο πιθανό να λαμβάνουν αντιβιοτικά για λοιμώξεις, αλλά ο Steinberg δήλωσε ότι μπορεί ενδεχομένως να ευθύνεται η μη ακριβής πεποίθηση μεταξύ των γιατρών ότι οι άνθρωποι που καπνίζουν είναι πιο ευάλωτοι σε λοιμώξεις.

Όπως δήλωσε, το αν κάποιος είναι ή όχι καπνιστής δεν θα πρέπει να είναι ο μοναδικός λόγος να αυξηθούν τα ποσοστά αντιβιοτικών.

‘’American Journal of Preventive Medicine’’.

Πώς ο κομμωτής μπορεί να εντοπίσει ασθένειες των μαλλιών και του δέρματος