Τα οιστρογόνα μειώνουν την ικανότητα του ιού της γρίπης Α να αναπαράγεται στα κύτταρα, προσφέροντας προστατευτική επίδραση στις γυναίκες ενάντια στη γρίπη, ανακάλυψαν ερευνητές του Johns Hopkins University.

Εκτός από το ότι φάνηκε προστατευτική επίδραση των οιστρογόνων στη γρίπη, οι ερευνητές παρατήρησαν το πώς τα οιστρογόνα εμποδίζουν την αντιγραφή του ιού στα κύτταρα.

Λιγότερη αναπαραγωγή του ιού στα κύτταρα μειώνει τη σοβαρότητα λοίμωξης και την πιθανότητα οι άνθρωποι να διασπείρουν τον ιό.

Εκτός του ότι οι ερευνητές έδειξαν την επίδραση των οιστρογόνων στη γρίπη, παρατήρησαν πως τα οιστρογόνα εμποδίζουν την αντιγραφή του ιού εντός των κυττάρων. Λιγότερη αναπαραγωγή ενός ιού στα κύτταρα μειώνει την ένταση μιας λοίμωξης και την πιθανότητα μετάδοσης του ιού από τους ανθρώπους.

Προηγούμενες έρευνες σε ζώα έδειξαν ότι τα οιστρογόνα είχαν προστατευτική επίδραση έναντι της γρίπης και ότι η γυναικεία σεξουαλική ορμόνη είναι ήδη γνωστό πως έχει αντιικές ιδιότητες έναντι του HIV, του Έμπολα και της ηπατίτιδας.

Η Dr. Sabra Klein, δήλωσε ότι επειδή τα επίπεδα των οιστρογόνων στις γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση έχουν διακυμάνσεις, μπορεί να είναι δύσκολο να δούμε την προστασία στο γενικό πληθυσμό. Ωστόσο, αυτές οι γυναίκες που χρησιμοποιούν ορισμένα είδη αντισύλληψης ή γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση που ακολουθούν θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης μπορεί ενδεχομένως να προστατεύονται καλύτερα κατά τη διάρκεια της εποχικής γρίπης.

Για την έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Physiology: Lung Cellular and Molecular Physiology, οι ερευνητές εξέθεσαν ρινικά κύτταρα από άντρες και γυναίκες σε οιστρογόνα, βισφενόλη Α και εκλεκτικούς ρυθμιστές των υποδοχέων οιστρογόνων (SERM).

Και οι 3 μορφές ορμόνης μείωσαν την αναπαραγωγή στα κύτταρα των γυναικών, αλλά όχι των αντρών.
Στις γυναίκες τα οιστρογόνα εμπόδισαν τη δημιουργία αντιγράφων του ιού χρησιμοποιώντας βήτα υποδοχέα, νέο εύρημα που όπως είπε η Klein θα βοηθούσε μελλοντική έρευνα για τις αντιικές επιδράσεις των οιστρογόνων.

Η Klein θεωρεί πως υπάρχει δυνατότητα κλινικής εφαρμογής στο εύρημα ότι τα θεραπευτικά οιστρογόνα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της υπογονιμότητας και της εμμηνόπαυσης μπορεί επίσης ενδεχομένως να προστατεύουν έναντι της γρίπης.

American Journal of Physiology: Lung Cellular and Molecular Physiology.

Οπιοειδή στην εγκυμοσύνη: Καμία σύνδεση με ψυχιατρικές επιπτώσεις στα παιδιά [μελέτη]