Ερευνητές αναφέρουν ότι ενδεχομένως βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στη χρήση βλαστικών κυττάρων για την αντικατάσταση οστών κρανίου και προσώπου, τα οποία έχουν υποστεί βλάβη σε ανθρώπους με τραυματισμό στο κεφάλι ή που υποβλήθηκαν σε εγχείρηση για τον καρκίνο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν και απομόνωσαν βλαστικά κύτταρα ικανά να επιδιορθώνουν τα συγκεκριμένα οστά στους ποντικούς. Μελλοντικά, η ανακάλυψη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στους ανθρώπους, πρόσθεσαν οι ερευνητές.

Με επικεφαλής τον Takamitsu Maruyama, του University of Rochester Medical Center, στο Rochester, η ερευνητική ομάδα δήλωσε ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν όσους γεννήθηκαν με παραμόρφωση κρανίου, που μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακές καθυστερήσεις και πίεση στον εγκέφαλο.

Στην έρευνα, οι επιστήμονες διερεύνησαν το ρόλο του γονίδιου Axin2 στο σχηματισμό και την αναγέννηση οστών. Εξέτασαν επίσης συγκεκριμένη μετάλλαξη που προκαλεί κρανιοσυνοστέωση στους ποντικούς.

Ανακάλυψαν ότι βλαστικά κύτταρα που εμπλέκονται στο σχηματισμό του κρανίου περιέχονται εντός του συγκεκριμένου πληθυσμού κυττάρων. Αυτά τα κύτταρα είναι συγκεκριμένα για τα οστά στο κεφάλι και είναι πολύ διαφορετικά από άλλα βλαστικά κύτταρα που εμπλέκονται στο σχηματισμό των οστών στα πόδια και σε άλλα σημεία του σώματος.

Έρευνες στην ανακάλυψη αυτών των κυττάρων θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν τους γιατρούς να εντοπίσουν νόσους των οστών που προκαλούνται από ανωμαλίες στα βλαστικά κύτταρα, πρόσθεσαν οι ερευνητές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications.

Nature Communications.