Μία ακόμη σημαντική διεθνή διάκριση πέτυχε ο κόσμος των γραμμάτων.

Επτά Έλληνες ακαδημαϊκοί – εκ των οποίων οι δύο γιατροί – περιλαμβάνονται στη λίστα με τους 3.000 επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι θεωρείται ότι ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή.

Η λίστα συντάσσεται σε ετήσια βάση από τον οργανισμό Thomson Reuters και περιλαμβάνει τους εξής Έλληνες επιστήμονες.

Τον πρύτανη του Πανεπιστημίου της Αθήνας, καθηγητή Ογκολογίας Αθανάσιο Δημόπουλο (φωτό).

Τον Γεράσιμο Φιλιππάτο, καθηγητή Ιατρικής στο ΕΚΠΑ και από το 2014 πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιακής Ανεπάρκειας.

Τους Κωνσταντίνο Ρακόπουλο και Δημήτριο Ρακόπουλο, καθηγητές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Τον Γιώργο Καραγιαννίδη, καθηγητή Πληροφορικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Τους καθηγητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Δήμητρα Δαφερέρα και Μόσχο Πολυσίου.

Τιμή

Σχολιάζοντας το γεγονός, ο κ. Δημόπουλος ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι είναι ασφαλώς μία πολύ μεγάλη τιμή για τον ίδιο, το Πανεπιστήμιο της Αθήνας και τη χώρα..

Το μέγεθος της διάκρισης γίνεται αντιληπτό εάν λάβει κανείς υπόψη ότι ο αριθμός των ερευνητών, παγκοσμίως, φτάνει τα εννέα εκατομμύρια, ενώ οι επιστημονικές δημοσιεύσεις ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια ετησίως.

Το βασικό κριτήριο επιλογής για την κατάρτιση της λίστας των 3.000 ήταν όχι μόνο ο όγκος των δημοσιεύσεων που έχει κάθε ένας από αυτούς τους επιστήμονες, αλλά και η συχνότητα της χρήσης των ερευνών τους ως πηγή από τους συναδέλφους τους.

Χώρες

Ως προς τη χώρα προέλευσης των επιστημόνων, τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ και ακολουθούν η Βρετανία, η Γερμανία, η Κίνα, η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Ολλανδία, η Ιαπωνία, η Γαλλία, η Ελβετία, η Σαουδική Αραβία και η Ισπανία.

Ως προς τον επιστημονικό κλάδο, την πρωτοκαθεδρία έχει η Ιατρική και ακολουθούν η Βιολογία - Βιοχημεία, η Χημεία και η Μοριακή Βιολογία - Γενετική.

Στη λίστα περιλαμβάνονται και πολλοί επιστήμονες ελληνικής καταγωγής, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως, ο Χριστόδουλος Φλούδας από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, ο Γιώργος Γιαννάκης από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και ο Τζον Κληρονόμος από το University British Columbia του Καναδά.

Δ.Κ.