Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η ψωρίαση μπορεί ενδεχομένως να συνδέεται με επιπλέον σωματικό βάρος και διαβήτη τύπου 2.
Δανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με διαβήτη τύπου 2 είχαν πάνω από 50% περισσότερες πιθανότητες να έχουν ψωρίαση σε σύγκριση με ανθρώπους χωρίς διαβήτη.

Η έρευνα επίσης ανακάλυψε ότι το ποσοστό ψωρίασης αυξανόταν με το αυξημένο βάρος.

Για παράδειγμα, παχύσαρκοι με ΔΜΣ άνω του 35 είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες ψωρίασης σε σχέση με ανθρώπους φυσιολογικού βάρους.

Το πώς ακριβώς αυτές οι παθήσεις θα μπορούσαν να συνδέονται δεν είναι σαφές, αλλά οι ερευνητές υπέδειξαν ότι γενετικοί παράγοντες, το κάπνισμα, το αλκοόλ ή η φλεγμονή μπορεί ενδεχομένως να παίζουν ρόλο.

Η ερευνήτρια Dr. Ann Sophie Lonnberg, του University of Copenhagen, δήλωσε ότι η νόσος είναι πολύπλοκη. Το γενετικό υπόβαθρο και πολλές συνυπάρχουσες νόσοι δεν έχουν ανακαλυφθεί ολοκληρωτικά.

Η έρευνα δεν μπορεί να αποδείξει ότι η ψωρίαση προκαλεί διαβήτη τύπου 2 ή το αντίστροφο. Ωστόσο υποδεικνύει ότι η σχέση μεταξύ ψωρίασης και παχυσαρκίας θα μπορούσε μερικώς να συνδέεται με κοινή γενετική αιτία.

Η Lonnberg δήλωσε ότι ο λόγος που η ψωρίαση και η παχυσαρκία συνδέονται δεν είναι μόνο ο κοινός τρόπος ζωής αλλά και τα κοινά γονίδια.

Η ερευνήτρια συνέλεξε στοιχεία 34.000 διδύμων, 20 έως 71 ετών. Ποσοστό 4% είχε ψωρίαση, 1% είχε διαβήτη τύπου 2 και πάνω από το 6% ήταν παχύσαρκοι.

Μεταξύ των σχεδόν 460 ανθρώπων με διαβήτη τύπου 2, περίπου το 8% είχε και ψωρίαση. Μεταξύ ανθρώπων χωρίς διαβήτη τύπου 2, το 4% είχε ψωρίαση.

Άνθρωποι με ψωρίαση έτειναν να ζυγίζουν περισσότερο από αυτούς χωρίς τη νόσο. Ο κίνδυνος παχυσαρκίας ήταν επίσης μεγαλύτερος για τους πάσχοντες από ψωρίαση - 11% των ανθρώπων με ψωρίαση ήταν παχύσαρκοι αλλά μόνο 8% των μη παχύσαρκων συμμετεχόντων είχαν ψωρίαση, έδειξε η έρευνα.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης 720 ζευγάρια διδύμων στα οποία ο ένας είχε ψωρίαση και ο άλλος δεν είχε. Οι δίδυμοι με ψωρίαση είχαν περισσότερο βάρος σε σχέση με διδύμους χωρίς ψωρίαση και ήταν πιο πιθανό να είναι παχύσαρκοι. Η εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, ωστόσο, ήταν ίδια σε διδύμους με και χωρίς ψωρίαση

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού JAMA Dermatology.

JAMA Dermatology.