Επιστήμονες κατόρθωσαν να διατηρήσουν ζωντανά έμβρυα στο εργαστήριο για περισσότερο από μια εβδομάδα! Εντός 7 ημερών ένα έμβρυο πρέπει να εμφυτευτεί στη μήτρα για να αναπτυχθεί. Ωστόσο ερευνητές ανακάλυψαν νέο τρόπο να παρατείνουν το χρόνο κατά μια επιπλέον εβδομάδα-στις 14 ημέρες.

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερη κατανόηση των αρχικών σταδίων της ανθρώπινης ανάπτυξης και επίσης να παράσχει σημαντικές πληροφορίες για τις αιτίες επιπλοκών στην εγκυμοσύνη, όπως η αποβολή και γενετικά ελαττώματα.

Tα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στα περιοδικά Nature και Nature Cell Biology. Οι ερευνητές ανέπτυξαν τεχνική διατήρησης εμβρύων ποντικών για περισσότερο χρόνο προσθέτοντας μείγμα αμινοξέων, ορμονών και αυξητικών παραγόντων σε βλαστοκύστες, για να αναπαραστήσουν τη ζωή στη μήτρα. Οι βλαστοκύστες επέζησαν για 2 ολόκληρες εβδομάδες.
.
Αφού οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η τεχνική ήταν αποτελεσματική σε ποντικούς τη δοκίμασαν με επιτυχία σε ανθρώπινες βλαστοκύστες.
Αυτό έδωσε στους ερευνητές τη δυνατότητα να δουν από πιο κοντά τι συμβαίνει τη στιγμή που οι βλαστοκύστες προσεγγίζουν το όριο των 2 εβδομάδων, σημαντικό σημείο, όταν τα έμβρυα αρχίζουν να αναπτύσσουν τις πρώτες δομές που θα γίνουν ζωτικά όργανα.
Ωστόσο, η νέα εξέλιξη στην εμβρυική έρευνα ενίσχυσε τη βιοηθική αντιπαράθεση σχετικά με το χρονικό διάστημα στο οποίο τέτοιου είδους έρευνα θεωρείται σωστή.

Nature και Nature Cell Biology.

Μ. Κουκουράκης: Έρχονται ριζικές αλλαγές στην αντιμετώπιση του καρκίνου