Επιστήμονες εντόπισαν 5 νέες γενετικές μεταλλάξεις που μπορεί ενδεχομένως να συνδέονται με τον καρκίνο στο παχύ έντερο.
Τα ευρήματα προέρχονται από ανάλυση γονιδίων περισσότερων των 1.000 ανθρώπων με καρκίνο στο παχύ έντερο.

Οι σχέσεις μεταξύ των 5 γονιδιακών μεταλλάξεων ήταν πολύ σπάνιες, επομένως χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να επιβεβαιωθεί αν όντως συνδέονται με τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Οι ερευνητές επίσης κατέληξαν ότι όλα τα σημαντικά γονίδια που αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο για καρκίνο στο παχύ έντερο έχουν εντοπιστεί.

Ο ερευνητής Richard Houlston, του Institute of Cancer Research στο Λονδίνο, δήλωσε ότι η νέα έρευνα είναι η μεγαλύτερη που πραγματοποιήθηκε σχετικά με τη γενετική του καρκίνου στο παχύ έντερο και η οποία οδηγεί σε λεπτομερή χάρτη της νόσου, που θα μπορούσε να οδηγήσει τους ειδικούς σε νέους τρόπους αντιμετώπισης ή πρόληψης.

Όπως εξήγησε, η έρευνα κλείνει ένα κεφάλαιο της μελέτης του καρκίνου του εντέρου, καταλήγοντας ότι όλα τα σημαντικά επικίνδυνα γονίδια έχουν ανακαλυφθεί. Ωστόσο, ανοίγει άλλο κεφάλαιο υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ανιχνευτούν οι γενετικές ποικιλομορφίες που λείπουν. Η καθεμία έχει μόνο πολύ μικρή επίδραση αλλά μαζί έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στον κληρονομικό κίνδυνο.

Ο Houlston δήλωσε ότι κάθε καρκινικό γονίδιο που έχει ανακαλυφθεί, καθώς και οι γενετικές ποικιλομορφίες που μπορεί να ανακαλυφθούν, δίνουν στους ερευνητές νέα στοιχεία για την κατανόηση της βιολογίας του καρκίνου στο παχύ έντερο. Οι συγκεκριμένες ανακαλύψεις επίσης βοηθούν να αξιολογηθούν άνθρωποι για τον κίνδυνο που έχουν να εμφανίσουν καρκίνο στο παχύ έντερο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications.

Nature Communications.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;