Ερευνητές από το Cornell University, στο Ithaca, N.Y., εξέτασαν το μικροβίωμα 48 ασθενών και 39 υγιών ατόμων διαπιστώνοντας ότι στους αρρώστους με χρόνια κόπωση είχε μικρότερη ποικιλομορφία δηλαδή λιγότερα είδη βακτηρίων, συγκριτικά με τους υγιείς. Επίσης οι ασθενείς είχαν περισσότερα βακτήρια από τα είδη που ευνοούν τη φλεγμονή και λιγότερα από εκείνα που τη μειώνουν.

Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι η αιτία του συνδρόμου δεν είναι ψυχολογική, όπως πολλοί γιατροί νομίζουν, δήλωσε η πρώτη συγγραφέας Maureen Hanson, Καθηγήτρια Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής στο Cornell. «Για χρόνια πολλοί νόμιζαν ότι η χρόνια κούραση που νιώθουν οι ασθενείς βρίσκεται στο κεφάλι τους και προκαλείται από την κακή ψυχολογική τους κατάσταση, άρα μπορεί να αντιμετωπιστεί με ψυχοθεραπεία» είπε. «Αυτό δεν ισχύει. Ακόμα δεν ξέρουμε την αιτία του, τα ευρήματά μας δεν σημαίνουν πως την βρήκαμε, αλλά εντοπίσαμε ακόμα μία βιολογική ανωμαλία που συνδέεται με αυτό και η οποία αποδεικνύει ότι είναι οργανικό πρόβλημα και όχι ψυχολογικό».

Πάντως «δεν είχαν όλοι οι ασθενείς στη μελέτη μας το ομοιόμορφο μικροβίωμα, σε μερικούς υπήρχε αρκετή ποικιλομορφία» πρόσθεσε.
Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης που αποκαλείται και μυαλγική εγκεφαλομυελίτιδα, προκαλεί εξαντλητική κούραση που δεν περνάει με την ανάπαυση, ύπνο ο οποίος δεν ανανεώνει τον άρρωστο, κακουχία, πόνους στους μυς και στις αρθρώσεις, πονοκέφαλο και γαστρεντερικά προβλήματα όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Οι συμμετέχοντες στη νέα έρευνα έδωσαν δείγματα κοπράνων που ελέγχθηκαν για βακτηριακό DNA. Η μειωμένη ποικιλομορφία που παρατηρήθηκε στα δείγματα των ασθενών με χρόνια κόπωση ήταν παρόμοια με αυτή που παρατηρείται σε ασθενείς με δύο νοσήματα των εντέρων, τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα, έγραψαν οι ερευνητές στο περιοδικό Microbiome. Επίσης με βάση τα αποτελέσματα του τεστ κοπράνων οι ερευνητές μπόρεσαν να προβλέψουν με ακρίβεια 83% ποια δείγματα προέρχονταν από ασθενείς με χρόνια κόπωση και ποια από τους υγιείς συμμετέχοντες.

«Πολλά από τα βακτήρια του εντέρου είναι ωφέλιμα» είπε η Hanson. «Αν τα αποτελέσματά μας επιβεβαιωθούν σε περισσότερους ασθενείς, θα σημαίνει ότι οι ασθενείς με χρόνια κόπωση δεν έχουν επαρκή μικροβιακή ποικιλομορφία στο έντερό τους και αυτό δημιουργεί προβλήματα».

Microbiome

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;