Η αιτία για αυτό είναι αβλαβή βακτήρια του εντέρου, που προχωρούν στο συκώτι και εκεί υπερρυθμίζουν και απενεργοποιούν την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος από την πρόκληση μικρής λοίμωξης.

Ο νέος ανακαλυφθείς μηχανισμός δημοσιεύτηκε στο “Gut“. Ενδεχομένως, αυτές οι επικίνδυνες για την ζωή λοιμώξεις να αντιμετωπίζονται χωρίς αντιβιοτικά, ενδυναμώνοντας το ανοσοποιητικό σύστημα, καταλήγει η ερευνητική ομάδα του τεχνικού πανεπιστημίου του Μονάχου.

Κάθε χρόνο παθαίνουν στην Ευρώπη από τις επιπλοκές της κίρρωσης του ήπατος 170.000 άνθρωποι. Συνήθεις αιτίες, είναι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, η στεατοηπατίτιδα και η χρόνια ενεργός ηπατίτιδα. Η κίρρωση αναπτύσσεται ύπουλα στην πορεία του χρόνου ή μετά από δεκαετίες. Είναι προ πολλού γνωστό ότι σε ασθενείς με κίρρωση το ανοσοποιητικό σύστημα έχει πληγεί. Στην κίρρωση, τα ηπατικά κύτταρα αντικαθιστώνται από συνδετικό ιστό που επηρεάζει τη ροή του αίματος στο όργανο. Ταυτόχρονα, η ανταλλαγή οδηγεί σε αυξημένη πίεση στα αιμοφόρα αγγεία του εντέρου.Τα βακτήρια μεταναστεύουν από τα έντερα μέσω του αίματος στο ήπαρ.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι σε ποντίκια με κίρρωση του ήπατος, τα μακροφάγα και μονοκύτταρα στο ήπαρ παρήγαγαν στο συκώτι ως απάντηση στα αβλαβή εντερικά βακτήρια ιντερφερόνη τύπου 1. Κατά την πρόκληση λοίμωξης με μικρό αριθμό παθογόνων μικροοργανισμών listeria, η παραγωγή ιντερφερόνης τύπου 1 αυξανόταν μαζικά. Ως συνέπεια είχε την διανομή της ανοσορυθμιστικής ιντερλευκίνης-10, μιας κυτοκίνης που δρα κατά της φλεγμονής.

Όλο αυτό οδηγεί στην κατάρρευση της αμυντικής λειτουργίας των μακροφάγων κατά των βακτηριακών λοιμώξεων και κατ΄επέκταση στην θανατηφόρο έκβαση της λοίμωξης από λιστέρια. Οι ερευνητές διεξήγαγαν την έρευνα επιπροσθέτως και σε ανθρώπινα μονοκύτταρα από το αίμα του κιρρωτικών ασθενών. Μετά από μια λοίμωξη με παθογόνους παράγοντες βρέθηκαν στα μονοκύτταρα των ασθενών με κίρρωση επίσης σημαντικά υψηλές τιμές ιντερφερόνης τύπου 1 και ιντερλευκίνης 10. Τα αποτελέσματά, σύμφωνα με τους ερευνητές, αποδεικνύουν την ευπάθεια του ανοσοποιητικού συστήματος που είναι υπεύθυνο για την αποτυχία της ανοσολογικής απόκρισης κατά των βακτηριακών λοιμώξεων.

'Gut'