Επιστημονική ομάδα με υπεύθυνη την Dr. Andrea Chomistek, επίκουρη καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής στο Indiana University's School of Public Health, συγκέντρωσε στοιχεία από πάνω από 97.000 γυναίκες 27-44 ετών, εξετάζοντας τη διάρκεια, την ένταση και το είδος της φυσικής δραστηριότητας που έκαναν. Μέσα στην επόμενη 20ετία οι 544 γυναίκες είχαν παρουσιάσει καρδιοπάθεια.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι γυναίκες που γυμνάζονταν περισσότερο στον ελεύθερο χρόνο τους είχαν την μικρότερη πιθανότητα καρδιοπάθειας: ήταν μειωμένη κατά ένα τέταρτο συγκριτικά με εκείνες που γυμνάζονταν λιγότερο.

Η γυμναστική δεν χρειαζόταν να είναι έντονη. Αντίθετα, οι ήπιες μορφές φυσικής δραστηριότητας όπως το περπάτημα με γρήγορο βήμα, συνδέθηκαν περισσότερο με την υγεία της καρδιάς, γράφουν οι επιστήμονες στο περιοδικό Circulation.

"Η συνήθειες και οι επιλογές που κάνουμε στο πρώτο μισό της ζωής μας καθορίζουν την ευεξία και τη αποφυγή χρόνιων νοσημάτων στο δεύτερο μισό" δήλωσε η Dr. Erin Michos, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιατρικής και Επιδημιολογίας στο Johns Hopkins School of Medicine, που έγραψε ένα editorial για τη νέα έρευνα. "Το σημαντικότερο είναι ότι τα υψηλότερα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας συνδέονται με μειωμένη επίπτωση καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού, καρκίνου, διαβήτη και πολλών άλλων χρόνιων προβλημάτων υγείας".

Από την πλευρά της, η Chomistek δήλωσε ότι οποιαδήποτε ήπιας έντασης δραστηριότητα όπως η γυμναστική σε κυλιόμενο διάδρομο στο γυμναστήριο, η ποδηλασία και το περπάτημα αρκούν για να μειωθεί η πιθανότητα καρδιοπάθειας. Και εκτίμησε ότι τα ίδια οφέλη μπορούν να πετύχουν οι άνδρες με λίγες ώρες ήπιας γυμναστικής την εβδομάδα.

"Είναι σημαντικό να φροντίζουν όλοι να είναι σωματικά δραστήριοι, ανεξάρτητα από το σωματικό βάρος τους» είπε. «Όσοι δεν γυμνάζονται και βρίσκουν δύσκολη την άσκηση στο γυμναστήριο, πρέπει να περπατάνε καθημερινά".

Circulation