Μια πρόσφατη μελέτη προτείνει πως το μητρικό γάλα έχει την δύναμη να ελαττώσει τον κίνδυνο μολύνσεων στα βρέφη που γεννήθηκαν πρόωρα. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μιζούρι ανακάλυψαν πως μια τεχνητή μορφή της λακτοφερίνης, μιας πρωτεΐνης που εμφανίζεται στο μητρικό γάλα, μπορεί να προστατεύσει τα πρόωρα βρέφη από μιας μορφής μόλυνση σταφυλόκοκκου.

Τα μωρά που γεννιούνται με χαμηλά επίπεδα προστατευτικών βακτηρίων βρίσκονται σε υψηλότερο κίνδυνο να μολυνθούν, αλλά και να πεθάνουν από τις μολύνσεις αυτές. Οι μελέτες έδειξαν πως με την χορήγηση τεχνητής λακτοφερίνης σε πρόωρα βρέφη με πολύ χαμηλό βάρος, ο κίνδυνος μόλυνσης από σταφυλόκοκκο μπορεί οριακά να εξαλειφθεί.

Οι ερευνητές μελέτησαν τα ανοσοποιητικά συστήματα 120 πρόωρων βρεφών, και στα 60 από αυτά χορηγήθηκε λακτοφερίνη. Έπειτα, φάνηκε στα κόπρανα των βρεφών πως σε όσα χορηγήθηκε η τεχνητή λακτοφερίνη τα μικρόβια που ήταν υπεύθυνα για τις μολύνσεις ήταν σχεδόν εξαφανισμένα.

Στα πλαίσια της έρευνας, η λακτοφερίνη χορηγήθηκε δωρεάν, αλλά υπολογίζεται πως η δόση θα στοιχίζει από 25 μέχρι και 500 δολάρια. Και, αν υποθέσουμε ότι μια τέτοια μόλυνση μπορεί να αναγκάσει το βρέφος να μείνει στο νοσοκομείο για 10-14 επιπλέον μέρες, το συλλογικό κόστος ανέρχεται στα 40.000 με 56.000 δολάρια.

Journal of Pediatrics

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;