Η δραστηριότητα δυο γονιδίων μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλει στον πρόβλεψη των πιθανοτήτων ορισμένων ασθενών με καρκίνο μαστού να επιβιώσουν, καθώς και να καθοδηγήσει την αγωγή, αναφέρουν Βρετανοί ερευνητές.

Ο ερευνητής Paul Workman, του Institute of Cancer Research (ICR) στο Λονδίνο, δήλωσε ότι η νέα έρευνα μας βοηθά να κατανοήσουμε ορισμένες από τις διαδικασίες που ελέγχουν τον τρόπο που εξαπλώνεται ο καρκίνος στο μαστό και εντοπίζει τάση γονιδιακής δραστηριότητας που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό γυναικών που έχουν ιδιαίτερο κίνδυνο.

Οι ερευνητές εξέτασαν όγκους σχεδόν 2.000 γυναικών με καρκίνο στο μαστό. Εστίασαν σε HER-2 θετικούς καρκίνους στο μαστό.
Ανακάλυψαν ότι ασθενείς των οποίων οι όγκοι είχαν υψηλή δραστηριότητα στο γονίδιο F12, αλλά χαμηλή στο γονίδιο STC2, είχαν τριπλάσιες πιθανότητες να πεθάνουν εντός 10 ετών σε σύγκριση με ασθενείς που είχαν διαφορετικές τάσεις δραστηριότητας στα δυο παραπάνω γονίδια.

Συγκεκριμένες τάσεις γονιδιακής δραστηριότητας μπορεί ενδεχομένως να παίζουν σημαντικό ρόλο στο να επιτρέπουν στα καρκινικά κύτταρα στο μαστό να εξαπλώνονται στο σώμα, κατέληξαν οι ερευνητές.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη εξετάσεων για επιθετικό καρκίνο στο μαστό ή για να εντοπιστούν νέοι στόχοι για την αγωγή, σημείωσαν οι ερευνητές.

Ο Huang δήλωσε ότι η έρευνα ρίχνει φως στο πώς τα καρκινικά κύτταρα αποκολλώνται από τον υγιή ιστό και θα μπορούσε να βοηθήσει στον εντοπισμό γυναικών που έχουν υψηλό κίνδυνο μετάστασης.

H έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Oncotarget.

Oncotarget.