Η αύξηση των επιπέδων μιας πρωτείης στον εγκέφαλο φαίνεται πως αμβλύνει τα συμπτώματα της νόσου Alzheimer εμποδίζοντας τη δημιουργία πλακών που σχετίζονται με τη νόσο, αναφέρουν ερευνητές.

Ερευνητές του The Salk Institute ανακάλυψαν ότι η αύξηση των επιπέδων neuregulin-1 στον εγκέφαλο των ποντικών με νόσο Alzheimer βελτίωσε την επίδοσή τους σε τεστ μνήμης, ενώ μειώθηκαν δείκτες της νόσου.

Η Neuregulin-1 είναι μια φυσιολογικά παραγόμενη πρωτεΐνη και ήδη αποτελεί δυνητικό στόχο αγωγής για τη νόσο του Parkinson, τη σχιζοφρένεια και την ALS.

Τα πειράματα σε ποντικούς υποδεικνύουν ότι η πρωτεΐνη βοηθά στη διάσπαση των συσσωρεύσεων αμυλοειδών βήτα πλακών, οδηγώντας σε βελτιώσεις στη μνήμη.

Οι ερευνητές αύξησαν το επίπεδο ενός από δυο τύπους neuregulin-1 στον ιππόκαμπο ποντικών, ανακαλύπτοντας ότι αυξήσεις σε κάποιον από αυτούς φάνηκαν να βελτιώνουν την επίδοση σε τεστ μνήμης.

Σε σύγκριση με ποντικούς που δεν αντιμετωπίστηκαν, επίπεδα αμυλοειδών βήτα και πλακών ήταν χαμηλότερα στα τρωκτικά που έλαβαν αγωγή.

Οι ερευνητές ανησυχούν ότι πολλή πρωτεΐνη μπορεί να βλάψει την εγκεφαλική λειτουργία και δοκιμάζουν μέθοδο που αυξάνει τα επίπεδα της neuregulin-1 που ήδη υπάρχει στον εγκέφαλο.

Παρά τα υποσχόμενα ευρήματα στους ποντικούς, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι η αγωγή με neuregulin-1 δοκιμάστηκε σε ένα είδος τρωκτικών και δεν είναι εντελώς σίγουροι για το πώς δρα.

Ο Kuo-Fen Lee, δήλωσε ότι η "Neuregulin-1 έχει ευρεία θεραπευτική δυναμική αλλά μηχανιστικά ακόμα μαθαίνουν οι ερευνητές πώς δρα. Έδειξε ότι προάγει το μεταβολισμό των πλακών στον εγκέφαλο που είναι χαρακτηριστικές της νόσου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Scientific reports.

Scientific reports.

Mυοσκελετικές ενοχλήσεις: Ζεστό ή κρύο επίθεμα;
Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Gracell Biotechnologies Inc. από την AstraZeneca