Νέα έρευνα του Uppsala University, δείχνει ότι η ανάμνηση μιας καρδιακής προσβολής μπορεί να αποθηκευτεί στα γονίδιά μας μέσω επιγενετικών αλλαγών.

Κληρονομούμε τα γονίδιά μας από τους γονείς μας όταν γεννιόμαστε. Κατά τη διάρκεια της ζωής μας συμβαίνουν χημικές αλλαγές του DNA που ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν γονίδια.

Αυτές οι αλλαγές μπορούν να οδηγήσουν στην εμφάνιση αρκετών νόσων. Στην τρέχουσα έρευνα οι ερευνητές εξέτασαν επιγενετικές αλλαγές σε ανθρώπους που είχαν υποστεί καρδιακή προσβολή.

Η ερευνήτρια Åsa Johansson, δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της καρδιακής προσβολής ο οργανισμός σηματοδοτεί με ενεργοποίηση γονιδίων. Ο μηχανισμός αυτός προστατεύει τον ιστό στην οξεία φάση της πάθησης και αποκαθιστά τον οργανισμό μετά την καρδιακή προσβολή. Είναι επομένως πιθανό ότι συμβαίνουν επίσης επιγενετικές αλλαγές που συνδέονται με την καρδιακή προσβολή.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι υπάρχουν πολλές επιγενετικές αλλαγές σε ανθρώπους που είχαν υποστεί καρδιακή προσβολή. Αρκετές από αυτές είναι σε γονίδια που συνδέονται με την καρδιαγγειακή νόσο.

Ωστόσο δεν ήταν δυνατό να διαπιστωθεί αν αυτές οι αλλαγές είχαν συμβάλει στην εμφάνιση της νόσου ή αν υπήρχαν ως ανάμνηση γονιδιακής ενεργοποίησης σε σχέση με την καρδιακή προσβολή.

Η Åsa Johansson ελπίζει ότι τα νέα ευρήματα θα πρέπει να συμβάλλουν στην αύξηση της γνώσης της σημασίας της επιγενετικής στην κλινική εικόνα μιας καρδιακής προσβολής, η οποία μακροπρόθεσμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερα φάρμακα και θεραπείες.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Human Molecular Genetics.

Human Molecular Genetics.