Αναπτύχθηκε νέα εξέταση σε υπολογιστή που θα βοηθά γιατρούς να προβλέπουν με ακρίβεια το προσδόκιμο επιβίωσης γυναικών που πάσχουν από προχωρημένο καρκίνο στις ωοθήκες.

Το τεστ, που αναπτύχθηκε από ειδικούς του Institute of Cancer Research στο Λονδίνο, δείχνει τη διαφορά μεταξύ των ασθενών που θα ζήσουν 5 χρόνια ή περισσότερο και αυτών που θα πεθάνουν νωρίτερα.

Eξετάζει το κυτταρικό ‘’οικοσύστημα’’ γύρω από δευτεροπαθείς όγκους σε άλλες περιοχές του σώματος στις οποίες έχει γίνει μετάσταση από τις ωοθήκες.

Το τεστ δίνει ένα σκορ σύμφωνα με το αν στην εξάπλωση του όγκου υπάρχει ένα κυρίαρχο είδος κυττάρου ή πιο ποικίλος κυτταρικός πληθυσμός, που περιέχει ανοσοποιητικά κύτταρα ή κύτταρα συνδετικού ιστού.
Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ποσοστά επιβίωσης γυναικών με υψηλά σκορ ήταν πολύ περισσότερα από αυτά γυναικών με χαμηλά σκορ.

Ποσοστό 9% γυναικών με υψηλό σκορ επέζησε 5 χρόνια από τη διάγνωση σε σύγκριση με ποσοστό 42% όσων η εξάπλωση του καρκίνου κυριαρχούνταν από ένα είδος κυττάρου.
Σύμφωνα με τους γιατρούς, το τεστ θα βοηθήσει να εντοπιστούν οι γυναίκες που έχουν τον πιο απειλητικό τύπο καρκίνου και που επειγόντως χρειάζονται πιο επιθετική αγωγή.

Η ερευνήτρια Yinyin Yuan, δήλωσε ότι οι ερευνητές θεωρούσαν πως οι όγκοι είναι απλώς μια ομάδα καρκινικών κυττάρων αλλά τώρα γνωρίζουν ότι συχνά είναι πολύπλοκα οικοσυστήματα που αποτελούνται από διάφορα είδη υγιών κυττάρων επίσης.

Η νέα έρευνα αποκάλυψε ότι ποικίλοι κυτταρικοί πληθυσμοί στις περιοχές που έχει εξαπλωθεί ο καρκίνος αποτελούν κλινικά σημαντικό στοιχείο του ιδιαίτερα επιθετικού καρκίνου στις ωοθήκες.
Η νέα εξέταση θα βοηθά στην αξιολόγηση της ποικιλίας των περιοχών μετάστασης και θα χρησιμοποιείται για την πρόβλεψη των πιθανοτήτων που έχει μια γυναίκα να επιζήσει.

Η Yuan δήλωσε ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να τελειοποιηθεί το τεστ και να είναι έτοιμο για κλινική χρήση αλλά στο μέλλον θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό γυναικών με ιδιαίτερα επιθετικό καρκίνο ωοθηκών ώστε να αντιμετωπιστούν αυτές με τις καλύτερες δυνατές διαθέσιμες θεραπείες ή μέσω κλινικών δοκιμών.

Η έρευνα περιέλαβε 61 γυναίκες με 192 δευτεροπαθείς όγκους.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Oncotarget.

Oncotarget.