Νέα έρευνα σε ποντικούς, υποδεικνύει ότι μικροσκοπικά νανοσωματίδια θα μπορούσαν μελλοντικά να είναι καλύτερος τρόπος χορήγησης φαρμάκων σε φλεγμαίνουσες αρθρώσεις στους ανθρώπους.

Η θεραπεία θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας σε ανθρώπους με τραυματισμούς στις αρθρώσεις, δήλωσαν οι ερευνητές. Περίπου το 12% των περιστατικών οστεοαρθρίτιδας προέρχεται από προηγούμενους τραυματισμούς στις αρθρώσεις.
Η πειραματική αγωγή μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει και ανθρώπους που ήδη έχουν οστεοαρθρίτιδα, σύμφωνα με την έρευνα του Washington University School of Medicine στο St. Louis.

Η ερευνήτρια Dr. Christine Pham, δήλωσε ότι τα νανοσωματίδια παραμένουν περισσότερο στην άρθρωση σε σχέση με τα συνήθη φάρμακα και βοηθούν στην πρόληψη της εκφύλισης του χόνδρου.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι θεραπείες που φαίνονται υποσχόμενες στους ποντικούς συχνά δεν έχουν αποτέλεσμα στους ανθρώπους.

Τα νανοσωματίδια περιέχουν ουσία που μειώνει τη φλεγμονή. Στη νέα έρευνα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η έγχυση νανοσωματιδίων σε αρθρώσεις ποντικών οι οποίες είχαν υποστεί πρόσφατα τραυματισμό κατέστειλε τη φλεγμονή και μείωσε την καταστροφή των χόνδρων.

Τα νανοσωματίδια είναι περισσότερο από 10 φορές μικρότερα από ένα ερυθρό αιμοσφαίριο. Το μικροσκοπικό τους μέγεθος τους επιτρέπει να εισχωρήσουν βαθιά στους ιστούς, δήλωσαν οι ερευνητές.

Σε αντίθεση με τις ενέσεις στεροειδών, τα νανοσωματίδια παρέμειναν στους χόνδρους των αρθρώσεων για εβδομάδες.
Ο ερευνητής Dr. Samuel Wickline, δήλωσε ότι τα νανοσωματίδια εγχύονται κατευθείαν στην άρθρωση και λόγω του μεγέθους τους εισχωρούν εύκολα στους χόνδρους για να συνεχίσουν στα τραυματισμένα κύτταρα.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Proceedings of the National Academy of Sciences.