Άνθρωποι με ημικρανίες έχουν υψηλότερα επίπεδα ορισμένων μικροβίων στο στόμα και στο πεπτικό τους σύστημα, αναφέρει νέα έρευνα.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι συγκεκριμένοι άνθρωποι είχαν περισσότερα βακτήρια στο στόμα τα οποία είχαν την ικανότητα να μετατρέπουν χημικές ουσίες (νιτρικά), σε σύγκριση με ανθρώπους χωρίς ημικρανίες. Τα βακτήρια συμβάλλουν στη μετατροπή των νιτρικών σε πρωτοξείδιο του αζώτου το οποίο εκτιμάται ότι παίζει ρόλο στις ημικρανίες.
Οι ερευνητές σημειώνουν ότι βακτήρια στη στοματική κοιλότητα μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλουν σε επίπεδα πρωτοξειδίου του αζώτου που προκαλούν ημικρανίες.

Ο ερευνητής Antonio Gonzalez, του University of California, San Diego, δήλωσε ότι υπάρχει η πεποίθηση ότι ορισμένες τροφές προκαλούν ημικρανίες- σοκολάτα, κρασί και ιδιαίτερα τροφές που περιέχουν νιτρικά. Τα νιτρικά βρίσκονται σε τροφές όπως κατεργασμένο κρέας και πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Υπάρχουν επίσης σε ορισμένα φάρμακα, δήλωσαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι μπορεί να υπάρχει σχέση μεταξύ του μικροβιώματος κάποιου και των τροφών που καταναλώνει.
Ανέλυσαν 172 δείγματα από το στόμα και σχεδόν 2.000 δείγματα κοπράνων από υγιείς ανθρώπους που συμμετείχαν στο American Gut Project.

Αν και η έρευνα ανακάλυψε σχέση δεν απέδειξε ότι είναι αιτιατή. Χρειάζονται νέες έρευνες για να μάθουμε περισσότερα για τη σχέση μεταξύ μικροβίων και ημικρανίας. Είναι πιθανό τα αποτελέσματα τέτοιας έρευνας να οδηγήσουν σε νέες αγωγές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό mSystems, της American Society for Microbiology.

mSystems.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;