Γιατί ορισμένοι άνθρωποι πίνουν ένα φλιτζάνι καφέ πριν τον ύπνο και κοιμούνται ήσυχα, ενώ άλλοι μένουν ξύπνιοι για ώρες;

Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στα γονίδια.

Η ερευνήτρια, Marilyn Cornelis, του Northwestern University Feinberg School of Medicine στο Σικάγο, δήλωσε ότι κάθε άνθρωπος θα μπορούσε πιθανόν να ανταποκρίνεται στον καφέ διαφορετικά και είναι πιθανό αυτές οι διαφορές να εκτείνονται και πέρα από την καφεΐνη.

Σε παλαιότερη έρευνα, η Cornelis συνέδεσε γονιδιακές ποικιλομορφίες με τάσεις κατανάλωσης καφέ. Στη νέα έρευνα, εξέτασε για σχέσεις μεταξύ αυτών των γονιδιακών ποικιλομορφιών και χημικών ουσιών που φαίνονται στο αίμα μετά την κατανάλωση καφεΐνης.

Ανακάλυψε ότι γονιδιακές ποικιλομορφίες που συνδέονται με χαμηλότερα επίπεδα χημικών ουσιών στην καφεΐνη-που υποδεικνύουν πιο γρήγορο μεταβολισμό καφεΐνης- είναι οι ίδιες που προηγουμένως είχαν συνδεθεί με υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καφεΐνης.

Η ερευνητική ομάδα συνάντησε επίσης κάτι ασυνήθιστο. Ένα γονίδιο που ενδεχομένως μπορεί να συνδέεται με τον μεταβολισμό καφεΐνης και το μεταβολισμό γλυκόζης και λιπιδίων.

Η Cornelis δήλωσε ότι ο τρόπος που το γονίδιο συνδέεται με τον μεταβολισμό της καφεΐνης και τη συμπεριφορά αναζήτησης καφεΐνης δεν είναι σαφής, αλλά αξίζει να γίνει νέα έρευνα δεδομένης της σχέσης με αρκετά θέματα υγείας.

Πρόσθεσε, ότι η έρευνα τονίζει περαιτέρω την έννοια ότι δεν ανταποκρίνονται όλοι με τον ίδιο τρόπο σε ένα φλιτζάνι καφέ ή άλλο ρόφημα με καφεΐνη.

Τα ευρήματα βασίζονται σε ανάλυση των χημικών ουσιών της καφεΐνης και γονιδίων σε σχεδόν 10.000 ανθρώπους ευρωπαϊκής καταγωγής.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό Human Molecular Genetics.

Human Molecular Genetics.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;