Κλινική έρευνα του πανεπιστημίου της Uppsala υποδεικνύει ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί ενδεχομένως να αλλάξει τα επίπεδα ορισμένων ειδών βακτηρίων στα έντερα.

Ερευνητές θέλησαν να διαπιστώσουν αν η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τα εντερικά βακτήρια. Ανέλυσαν 9 υγιείς άντρες με φυσιολογικό ΔΜΣ.

Ο ύπνος τους περιορίστηκε σε 4 ώρες κάθε νύχτα για 2 συνεχόμενες ημέρες.
Ενώ οι επιστήμονες σημειώνουν ότι δεν ανακάλυψαν αποδείξεις ότι ποικιλία των βακτηρίων επηρεάστηκε από τους περιορισμούς στον ύπνο, το πείραμα αποκάλυψε άλλες σημαντικές αλλαγές.

Ο ερευνητής Jonathan Cedernaes, δήλωσε ότι σε πιο συγκεκριμένες αναλύσεις ομάδων βακτηρίων παρατήρησε αλλαγές στη μικροχλωρίδα, που μοιάζουν με αλλαγές σε αυτήν που παρατηρήθηκαν για παράδειγμα όταν παχύσαρκοι συγκρίθηκαν με ανθρώπους φυσιολογικού βάρους σε άλλες έρευνες, όπως αυξημένη αναλογία Firmicutes/ Bacteroidetes.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι οι συμμετέχοντες ήταν επίσης 20% λιγότερο ευαίσθητοι στην επίδραση της ινσουλίνης μετά την απώλεια ύπνου. Η ερευνήτρια Christian Benedict διευκρίνισε ότι αυτή η ευαισθησία πιθανόν ήταν άσχετη με τις αλλαγές στη μικροχλωρίδα.

Επιστήμονες καλούν για νέες έρευνες σχετικά με τη σχέση απώλειας ύπνου και μικροχλωρίδας στα έντερα, που θα έχουν μεγαλύτερο δείγμα και μακρύτερες περιόδους παρέμβασης.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Molecular Metabolism.

Molecular Metabolism.