Την επόμενη φορά που θα πάτε για ανάληψη στο ΑΤΜ, καλό θα ήταν να έχετε μαζί σας και ένα υγρό απολυμαντικό, προτείνει μια νέα έρευνα. Τα πληκτρολόγια των ΑΤΜ είναι γεμάτα με βακτήρια, αναφέρουν οι ερευνητές, και τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από νεκρά κύτταρα του δέρματος και φαγητό.

Η μελέτη είχε σαν βάση πολυπληθείς περιοχές της Νέας Υόρκης, αλλά και ΑΤΜ που βρίσκονταν σε εξωτερικό χώρο. Τα περισσότερα από τα βακτήρια αυτά ήταν μικρόβια που υπάρχουν στο ανθρώπινο δέρμα και ένα μεγάλο ποσοστό από τα υπόλοιπα βρίσκονται συνήθως σε συσκευές του σπιτιού όπως η τηλεόραση, η τουαλέτα και η κουζίνα.

Βρέθηκαν επίσης και βακτήρια από ψάρι και κοτόπουλο και μια πιθανή εξήγηση είναι ότι αυτοί οι μικροοργανισμοί μένουν στα χέρια μας και μετά από ένα γεύμα. Επιπλέον, σε περιοχές που είχαν γραφεία και – συνεπώς – μέρη για πρωινό, βρέθηκαν μικρόβια που σχετίζονται με ληγμένα προϊόντα ζαχαροπλαστικής.

Το DNA που αφαιρείται από τα πληκτρολόγια των ΑΤΜ, συνεπώς, θα μπορούσε να μας προσφέρει ένα “ημερολόγιο” και της ανθρώπινης συμπεριφοράς, αλλά και των περιβαλλοντικών πηγών των μικροβίων.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο διαδικτυακό mSphere.

mSphere.