Έρευνα του Wellcome Trust Sanger Institute, ανακάλυψε νέο βιολογικό στόχο για φάρμακα, που θα μειώνουν την εξάπλωση των καρκινικών όγκων. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό  Nature, και πραγματοποιήθηκε σε ποντικούς, ανακάλυψε 23 γονίδια που εμπλέκονται στον έλεγχο της μετάστασης. Οι ερευνητές έδειξαν ότι η στόχευση ενός από αυτά- του Spns2-  οδήγησε σε κατά 75% περιορισμό της εξάπλωσης του όγκου.

Για να διαπιστώσουν ποια γονίδια θα μπορούσαν να επηρεάζουν τη μετάσταση, οι ερευνητές εξέτασαν πώς οι όγκοι που εξαπλώθηκαν σε ποντικούς είχαν έλλειψη ορισμένων γονιδίων.

Εστίασαν σε 810 γονίδια και εντόπισαν 23, που είτε αύξαναν είτε μείωναν την εξάπλωση καρκινικών κυττάρων δέρματος στους πνεύμονες. Πολλά από αυτά τα γονίδια, επίσης προκάλεσαν αλλαγή στο ανοσοποιητικό σύστημα, όπως αλλαγή της ικανότητας του οργανισμού να καταπολεμά μια λοίμωξη.

Η απομάκρυνση του γονιδίου Spns2 προκάλεσε τη μεγαλύτερη αλλαγή, περιορίζοντας την εξάπλωση των όγκων στους πνεύμονες κατά 4 περίπου φορές.

Οι ερευνητές, στη συνέχεια εστίασαν στην επίδραση του γονιδίου στην εξάπλωση άλλων καρκίνων, του παχέος εντέρου, του πνεύμονα και του μαστού, και έδειξαν ότι η απομάκρυνση του Spns2 μείωσε επίσης τη μετάσταση αυτών των καρκίνων.

Ο Dr David Adams, του Wellcome Trust Sanger Institute, δήλωσε ότι η απώλεια του γονιδίου Spns2 προκαλεί τη μεγαλύτερη μείωση στη δημιουργία αποικιών του όγκου και αντιπροσωπεύει νέο θεραπευτικό στόχο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ποντικοί με έλλειψη Spns2 έχουν διαφορετικό ποσοστό κυττάρων του ανοσοποιητικού από το φυσιολογικό- που φαίνεται να οπλίζει το ανοσοποιητικό σύστημα να απομακρύνει τον καρκίνο. Φάρμακα που το στοχεύουν θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση ή στην πρόληψη της εξάπλωσης όγκων στον οργανισμό.

Η Dr Anneliese Speak, δήλωσε ότι η νέα έρευνα στηρίζει τον εξελισσόμενο τομέα της ανοσοθεραπείας, στον οποίο, το ανοσοποιητικό σύστημα αξιοποιείται ώστε να πολεμήσει τον καρκίνο.

Nature.