Άνθρωποι με διαβήτη τύπου 1 έχουν εμφανίζουν αλλαγές στο πεπτικό σύστημα, που δεν έχουν άνθρωποι με αυτοάνοσες νόσους, ανακάλυψε νέα ιταλική έρευνα.

Οι αλλαγές περιλαμβάνουν διαφορετικά βακτήρια εντέρου και φλεγμονή στο λεπτό έντερο. Οι διαφορές, ενδεχομένως παίζουν ρόλο στην εμφάνιση διαβήτη τύπου 1, δήλωσαν οι ερευνητές.

Ο Dr. Piemonti Lorenzo, του  San Raffaele Diabetes Research Institute στο Μιλάνο, πρόσθεσε ότι δεν είναι δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με το αν αυτές οι εντερικές αλλαγές μπορούν να προκαλέσουν την επίθεση του ανοσοποιητικού που οδηγεί στον διαβήτη τύπου 1.

Η νέα έρευνα περιέλαβε 54 ανθρώπους που υποβλήθηκαν σε ενδοσκόπηση και βιοψία στο άνω μέρος του λεπτού εντέρου.

Από τους συμμετέχοντες, 19 είχαν διαβήτη τύπου 1, ενώ 16 αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου. Οι τελευταίοι 19 είχαν κοιλιοκάκη.

Ο Lorenzo δήλωσε ότι έως το 11% των ανθρώπων με διαβήτη τύπου 1 έχουν επίσης κοιλιοκάκη.

Οι 2 νόσοι έχουν κάτι κοινό αλλά όχι τα πάντα, δήλωσε ο ερευνητής, προσθέτοντας ότι σε αυτή την έρευνα δεν περιλήφθηκε κανένας που να έχει τις 2 παθήσεις.

Χρησιμοποιώντας δείγματα ιστού, οι ερευνητές μπόρεσαν να αξιολογήσουν άμεσα αλλαγές στη φλεγμονή του εντέρου και βακτήρια που συνδέονται με την πέψη. Μπόρεσαν επίσης να λάβουν snapshots υψηλής ανάλυσης της πιο εσωτερικής στρώσης του γαστρεντερικού σωλήνα.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι άνθρωποι με διαβήτη τύπου 1 είχαν σημαντικά περισσότερη φλεγμονή στη βλεννώδη μεμβράνη του εντέρου συνδεόμενη με 10 συγκεκριμένα γονίδια σε σχέση με όσους είχαν κοιλιοκάκη ή με ανθρώπους στην ομάδα ελέγχου.

Άνθρωποι με διαβήτη τύπου 1 είχαν επίσης διαφορετικό και ξεχωριστό συνδυασμό εντερικών βακτηρίων.

Παρατηρήθηκαν μεγάλες διαφορές μεταξύ των ομάδων.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι τα στοιχεία προσθέτουν σημαντικό κομμάτι στην εξακρίβωση της πολύπλοκης παθογένεσης του διαβήτη τύπου 1.

Αν επιβεβαιωθούν τα ευρήματα, οι πληροφορίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη νέας αγωγής σε ανθρώπους με υψηλό κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 1.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.