Ερευνητές στη Γαλλία ανακάλυψαν ότι το πρόσθετο τροφίμων E171 μπορεί να προκαλέσει προκαρκινικές βλάβες, σε πειράματα που έγιναν σε ποντικούς στο εργαστήριο.

Το E171 είναι παράγοντας λεύκανσης που περιέχεται συχνά σε οδοντόκρεμες και τσίχλες. Χρησιμοποιείται ευρέως στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν κανονισμοί για την ημερήσια πρόσληψη στην Ευρώπη, επομένως τα ευρήματα οδήγησαν τη Γαλλία να παραγγείλει έρευνα σχετικά με την ασφάλεια του E171.

Ερευνητές του INRA Agricultural Research Institute, στη Γαλλία, ανακάλυψαν ότι το 40% των ποντικών στο εργαστήριο που εκτέθηκε στο E171, το οποίο περιεχόταν στο νερό τους, εμφάνισε προνεοπλασματικές βλάβες ή προκαρκινικές αλλοιώσεις.

Τα ευρήματα έδειξαν επίσης ότι το E171 κατέστελλε το ανοσοποιητικό σύστημα των ποντικών και αύξανε την ανάπτυξη των βλαβών οι οποίες προκλήθηκαν για το πείραμα.

Τα αποτελέσματα δείχνουν κάποιο ρόλο στην έναρξη και προαγωγή των αρχικών σταδίων ανάπτυξης καρκίνου στο παχύ έντερο. αναφέρει ανακοίνωση του INRA.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι δεν μπόρεσαν να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με την επίδραση σε κατοπινά στάδια καρκίνου ή αν για το αν υπάρχει κίνδυνος για τους ανθρώπους.

Οι υπουργοί υγείας, γεωργίας και οικονομίας, παρήγγειλαν στον οργανισμό Anses, να εξετάσει αν το προσθετικό αποτελεί κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Scientific reports.

Scientific reports.