Σε έρευνα με σχεδόν 200 νεαρούς συμμετέχοντες, οι μισοί από τους οποίους είχαν αυτισμό, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο ανδρικός εγκέφαλος έχει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που όταν υπάρχουν στις γυναίκες τριπλασιάζουν την πιθανότητα αυτισμού.

Το εύρημα αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ορισμένες δομικές διαφοροποιήσεις που υπάρχουν στον ανδρικό εγκέφαλο, τον καθιστούν επιρρεπή στις διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, λένε οι ερευνητές. Τα νέα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό JAMA Psychiatry.

Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτουν οι ερευνητές στο άρθρο τους, ο αυτισμός είναι δύο έως πέντε φορές συχνότερος στους άνδρες απ’ όσο στις γυναίκες. Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι είναι πιθανό η διαφορά αυτή να έχει βιολογική αιτιολογία.

Για να εξετάσουν αυτή τη θεωρία, η Christine Ecker, από το Goethe University στη Φρανκφούρτη, και συνάδελφοί της, έκαναν μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου σε 98 πάσχοντες από αυτισμό και 98 υγιείς συνομηλίκους τους. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν ηλικία από 18 - 42 ετών.

Οι μαγνητικές εστιάστηκαν στο πάχος του εγκεφαλικού φλοιού, δηλαδή του γκρίζου, περιφερειακού ιστού του οργάνου. Το πάχος του φλοιού συνήθως είναι διαφορετικό μεταξύ των φύλων και επίσης μπορεί να διαφέρει σε περίπτωση αυτισμού, γράφουν οι ερευνητές.

Οι εξετάσεις έδειξαν ότι οι άνδρες με αυτισμό είχαν εγκεφαλική δομή παρόμοια με εκείνη των υγιών συνομηλίκων τους. Ωστόσο ο εγκέφαλος των γυναικών με αυτισμό δομικά έμοιαζε περισσότερο με τον ανδρικό εγκέφαλο, παρά με τον γυναικείο.

Οι ερευνητές λένε ότι θα πρέπει αυτά τα ευρήματα να επαληθευτούν και από μεγαλύτερες μελέτες για να θεωρηθούν οριστικά.

JAMA Psychiatry