Η εργασία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Molecular Carcinogenesis". "Ήδη εδώ και αρκετό καιρό γνωρίζουμε ότι οι ξηροί καρποί είναι γεμάτοι με ουσίες που κάνουν καλό στην καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα, προστατεύουν από την παχυσαρκία, ή τον διαβήτη", δήλωσε η Wiebke Schlör, διδάσκων στο Τμήμα Διατροφικής Τοξικολογίας του Πανεπιστημίου της Ιένας. Η προστατευτική τους επίδραση έναντι του καρκίνου του παχέος εντέρου είχε ήδη αποδειχθεί σε πολυάριθμες μελέτες. "Αυτό που δεν γνωρίζαμε μέχρι τώρα λεπτομερώς, ήταν το που στηρίζεται η προστατευτική δράση των ξηρών καρπών" είπε.

Οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση πέντε διαφορετικών ειδών ξηρών καρπών με κέλυφος όπως φουντουκιών, καρυδιών καθώς και αμυγδάλων και φιστικιών. Οι ξηροί καρποί υπέστησαν τεχνητή "πέψη" σε  δοκιμαστικό σωλήνα. Στην συνέχεια οι επιστήμονες εξέτασαν τα προϊόντα πέψης για την αποτελεσματικότητά τους σε κυτταρικές γραμμές. Διαπίστωσαν ότι αυξανόταν η δραστηριότητα των προστατευτικών ενζύμων καταλάση και υπεροξειδική δισμουτάση στα επεξεργασμένα κύτταρα. Εκτός αυτού παρατήρησαν ότι από τα προϊόντα πέψης στα επεξεργασμένα καρκινικά κύτταρα, επερχόταν ο προγραμματισμένος κυτταρικός θάνατος.

Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι η προστατευτική για την υγεία επίδραση των ξηρών καρπών στηρίζεται, μεταξύ άλλων, στο ότι ενεργοποιούν την άμυνα του οργανισμού για να αποτοξινώσει τα αντιδραστικά είδη οξυγόνου.

Για υπερβολικές προσδοκίες ωστόσο κάνει λόγο η ’Ένωση Γερμανών Γαστρεντερολόγων, επισημαίνοντας πως δεν υπάρχει αποδεδειγμένη καταπολέμηση του καρκίνου του παχέος εντέρου από τους ξηρούς καρπούς, και τονίζοντας ότι η μόνη προληπτική προστασία είναι η κολονοσκόπηση.

Molecular Carcinogenesis

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;